Garanterat ipluggat -95

Backstage skrev inte bara om Svensk ROCK utan släppte också några omsorgsfullt gjorda samlings-CD.
Garanterat ipluggat -95 inehåller kommande storheter som Millencollin och Backyard Babies. Men också redan etablerade band som t.ex. The Nomads (f.ö. ett av Backstages grundare Lennart Larssons favoritband)
Själv tycker jag att Hans & Gretas svenska tolkning av Nirvana - Mollys läpp är helt underbar.





Ladda hem och njut av nostalgin återupptäck att 1995 också hade tung, tuff och stenhårt svängande rockmusik.

Om ni vill ha ett eget exemplar av skivan kan den liksom baknummer av Backstage beställas från Lennart Larsson - [email protected]

Kommentarer
Postat av: Von

2010-02-08 @ 11:43:28
Postat av: VonOben

Nu vill jag vara lite anal här och påpeka att Molly's lips inte är Nirvana från början, utan The Vaselines. Orginalversionen är för övrigt mycket bättre än Nirvanas, den får fram den klaustrofobiska pedofilkänslan bättre.



Allting som The vaselines har gjort är för övrigt bra, synd bara att allting rymms på en cd-skiva. :( Det är även dom som har gjort "Nirvanas" Jesus don't want me for a sunbeam.



I övrigt, keep up the good work. :D

Postat av: F Punk

Von Oben: Jo, jag kom på efter jag lagt ut inlägget att det var en cover, men jag var för slö för att påpeka det. Dessutom är det nog Nirvanas version de flesta hört. Vilket iofs inte innebär att den är bättre.

2010-02-08 @ 12:47:12
Postat av: VonOben

Uhm. Undra vad som hände med min kommentar?

2010-02-08 @ 15:27:54
Postat av: VonOben

Där kom den igen. Jäkla cache. Ursäkta min kommentarsmonolog här.

2010-02-08 @ 15:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback