Proggpunk i Bollnäs - Berggasse 19



Och Berggasse 19 kan du njuta av här på DinTub.

Kommentarer
Postat av: Leppe

Coolt såg Berggasse 19 då dom lirade i Ljusdal 1994...//Leppe

Postat av: Inge Ansvar

Fantastiskt band! De medverkar väl på Bollnäs-samlingen "Äta bör man.." som Thord släppte? Har även en grym demo på kassett någonstans. "Vid mjölnarens kvarn.." nånting går hitlåten! Har för mig att bandet la av pga av jobb i Norge etc? KING!

Postat av: Per

http://www.myspace.com/danielrohlin



Daniel spelar fortfarande. När jag såg Sese för ett år sedan så lät det som om även han spelade i nåt band.

Även jag såg dem i Ljusdal 94. Om jag inte minns fel så spelade även Undervattensmopederna där jag misstänker att Leppe ingick.

2010-06-18 @ 23:09:35
Postat av: Leppe

Per: Japp stämmer det, vi/jag lirade då ochså i Undervattens Mopederna på samma gig som Berggasse 19, jag fick en 6 låtars kassett ochså då. "om jag vore vacker" med Berggasse..lite kuriosa så :dom då ville sa dom ville göra/köra en cover av oss UVM ,hmm hur dom nu ville det men,men det vart ju inget av det,,,glömt/drömt allt var bättre förr eller nått =)

2010-06-21 @ 22:57:14
URL: http://leppe.blogspot.com/
Postat av: Trosa

Hej.

Berggasse 19 lade aldrig av, vi fortsätter som förr med det lilla extra p.g.a. avstånd, Norge, Göteborg, Edsbyn och Bollnäs bara spelar vart 6:e år! Nästa gång blir alltså 2014, 2002 hade vi en kanonspelning i Svärdhagens garage, 2008 hade vi 3 spelningear i 3 "städer" på 2 dagar Bollnäs, Alfta och Edsbyn. Vem vet det kan bli en folkparksturnè 2014.

2010-08-08 @ 15:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback