Låtarna jag aldrig kan förlåta


Lika hemska som Hitler?


En fördel med att bli äldre är att man slappnar av och får distans till topplisteplågor. Låtar som när det begav sig fick mig att gnissla tänder och se rött, men som jag med tiden fått en allt mer avslappnad inställning till t.ex. Don't Go Breaking My Heart, Elton John och Kiki Dee, Night Fever - Bee Gees, Young Guns - Wham, mfl.

Men så finns det låtar jag aldrig under några som helst omständigheter kan förlåta. Låtar som får mig att irriteras, vilja lobotomeras eller skrika rakt ut likt Edvard Munchs skriet.
Låtar som borde läggas på bål eller begravas tillsammans med utbränt kärnbränsle i de närmaste 100 000 åren. Låtar som INGEN människa borde behöva utsättas för, låtar som strider mot alla krigslagar om tortyr.

Nå, vilka låtar menar jag då.
Jo, följande exempel:

Fågelsången. Lika rolig som en offentlig avrättning.

Ronan Keatings When you say nothing at all.
Tänk dej att du är instängd i ett rum där man bara spelar Ronan Keating. Detta var min vardag när jag jobbade på EDC. En gång i timmen spelades Ronan-Jävla-Keating på Radio City i en evighets tid. Hade jag fått välja hade jag heller valt att få bambustickor inkörda under naglarna än att höra på denna huliganballad.
Men inte fan fick jag välja.

Destinys Child… ta vilken låt som helst. Bara Beyonce öppnar käften och inom fem sekunder börjar waila likt en stämbandens Yngve Malmsten går jag i taket. Hat är ett starkt ord, men jag H-A-T-A-R Destinys Child och varje ton av deras infernaliska musik.

Celine Dion - My heart will go on. My HATE will go on.

Fool´s Garden - Lemon tree. Gör mig surare än ett ton citroner. Fy fan!

Jennifer Lopez - Love don´t cost a thing. Kanske en av de mest överskattade artisterna någonsin.

Toni Braxton - Un-break my heart.
Ett jävla pekoral till låt.

Baltimora - Tarzan Boy. Släng honom till lejonen.

Haddaway - What is love. Ja, du Haddaway min kärlek till dig är en dansk skalle!

Rednex - Cotton eyed Joe. Ace of Base kom tillbaka allt är förlåtet.

Opus - Life is life. Det värsta som kommit från Österrike sedan Hitler.

Coldplay - Clocks. Borecore.

Limp Bizkit - Rollin´. Suger getpung hårdare än en industridammsugare!

Vilka låtar kan du aldrig förlåta o varför. Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Anders

Klockrent Jocke S I somras fick jag bara in nån jävla megapolkanal i bilen och dom körde Pink med "I´m still a rockstar" en gång var 30 minut och först va man lite, "Ja-ja rätt ok. Tuff brud...har åsikter och skriver själv" Men efter en vecka slog jag nästan sönder radion S

2011-02-08 @ 13:57:35
Postat av: Johannes

KLOCKREN listgrej

Jag snor den om jag får

2011-02-08 @ 14:55:37
Postat av: hempa

i'd do anything for love, med meatloaf är en klar frustrationsskapare - vem fan i helvete kan gilla den?

2011-02-08 @ 20:01:27
Postat av: DK

Allt med kent får mig att reflexmässigt dyka som ett spjut mot offknappen.



Även Jöbacks -Guldet blev till sand, framkallar svårkontrollerade humörs flippar.

2011-02-20 @ 12:13:10
Postat av: Senap

Vafan Jocke? Jag trodde du gillade ALLT? Tycker du gick på lite väl hårt om Destiny's Child, annars håller jag med dej.

2011-03-02 @ 09:02:24
Postat av: "Linda"

Det finns endast några få låtar som får mig att slå bakut. "Man Ska Ha Husvagn" är definitivt en av dom.

2011-03-05 @ 14:48:41
Postat av: Anders

Lou Bega tror jag fånen hette, han hade en jättehit en sommar i slutet av 90-talet eller början av 00-talet. Mambo no 5 eller nåt liknande hette den. fruktansvärt låt eftersom man hörde den ÖVERALLT hela sommaren.



Uncle Cracker - Follow Me, en annan helt fruktansvärd låt som jag bara hatade och fortfarande hatar =)

2011-03-06 @ 19:39:18
Postat av: ida

hah! tur att man inte lyssnar på radio.glad att kunna konstatera att jag bara kände igen tre av låtarna på listan.men det finns så mycket annan skit att få hjärnblödning av,så det kanske jämnar ut sej :)

2011-03-15 @ 23:56:31
Postat av: Farbror Punk

Anders: Mambo No9.. huh så hemskt, men Uncle Cracker det är en Radio Cityplåga som får mig att gnissla tänder och vilja skalla någon.



Ida: Låtarna har mycket med ålder att göra. Ny skit har jag tack o lov ingen koll på :)



Senap: Mot Destinys Child har jag ingen nåd, må himlen existera och spela DC, för dit ska fan inte jag.

2011-03-21 @ 21:49:06
Postat av: sk

Lou Bega vinner alltid såna här "tävlingar". Hans far borde använt Mamba. Då hade vi sluppit fanskapet.

2011-04-16 @ 09:39:29
Postat av: Jabbe

Manboy Manboy - You can call me Manboy

Manboy Manboy - I show you how to löv

2011-04-24 @ 09:31:50
Postat av: tippex

Alltså, lite sent kanske. Men. Helen Sjöholm. Du e min man. T.o.m. svårt att skriva utan att kräkreflexen sätter in.

2011-05-17 @ 16:40:46
Postat av: Stiffe PunkDrummer

Ush, jag mådde dåligt av alla nämnda förslag hittills, d.v.s. jag håller med samtliga.



Slänger in två kräkmedel till för att hålla liv i brasan;



Bobby Mcferrin - Don´t worry, be happy

Alphaville - Forever young

Postat av: Peter

Håller fullständigt med många av era värsta låtminnen, tycker oxå att dom där jävla äckliga melody club platsar på en lista som denna... jag minns inte vad deras "hit" hette här om året...

vill inte minnas den heller... (har förträngt den) men fy fan sånt skit iaf.

2011-07-25 @ 23:01:30
Postat av: EvaLis

Vet att jag bumpar Men hade jag gillat den här jävla Baltimora när han var aktuellt så hade jag allt skämts idag

Svar: Ja, så sant. Tyvärr fanns det människor som gillade låten och spelade den i tid och otid. Och kanske är det minnet som är så plågsamt eller så är det låten som är så jävla dålig att det svartnar... men som sagt det är en låt jag aldrig kan förlåta.
Farbror Punk

2013-03-15 @ 20:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback