Ännu mer bland-cd

Kafka Process – Stolt av å vaere hvit?
Manic Street Preachers – Little baby nothing
Libertines – What a waster
Nakamori Band – Whatever
Social Distortion – Till the angels sing
Stiv Bators / Dee Dee Ramone – Poison Heart
Noice – Ut I natten
Lions heart – Can’t believe
Mink Deville – Maybe tomorrow
Deicide – Fuck your god
Hellacopters – Rainy days revisited
Richard Hawley – Born under a bad sign
Death Angel – Thrown to the wolves
Randy – Summer of bros
TV Smith – Only one flavour
Pelle Almgren och Wow liksom – Ingenting
Speed Kill Hate – Walls of hate
Artful Dodger – Remember
Stoodes – BOTA
Sick of it All – Rip off
Marianne Faithful – Summer nights
Aces – One way street
Justin Trouble – Gimme a kiss
Interpol – En iskall tystnad
Hanoi Rocks – Dead by X-mas
Pearl Harbour – Heaven is gonna be empty
Svante Thuresson – Vinter I skärgår´n
Rockingbirds – Jonathan, Jonathan
Tomas Holst – Vilden
Julie Covington – Only women bleed
Anal Cunt – Hootie and the blowfish

Kommentarer
Postat av: Josef [EKHAMRA.SE]

Noice... det enda jag har hört talas om. ;o)

Postat av: JP

Noice... Det enda jag inte hört talas om. ;o)

2005-11-24 @ 15:31:27
Postat av: ZLUGGO POP

TV Smith sjöng i Adverts.
"One Way Street" med Aces är en smash hit. Power pop at its best.
Hanoi Rocks, fenomenalt glamband från Finland med mycket bra melodier.
Stoodes...Kaotiskt trams. Helt onödiga.
Stiv Bators och Joey Ramone...Kommentar överflödig!
Mink De Ville...Spanish Stroll. Ännu en hit.
Marianne Faithfull gjorde "Broken English" och fick en hit med den 1980 (om jag inte minns fel). Hon spelade på samma platta in Lennons "Working Class Hero" och har även gjort en fin version av Dylans "You' re Gonna Have To Serve Somebody".
Noice är ett av mina favoritband. Jag gillar alla deras plattor.
Glömmer aldrig deras tv-debut i "Måndagsbörsen" 1980.

Libertines, Babyshambleds och Dirty Pretty Things...Ja...Ni vet... Mick Jones o s v.
Bra grejor.

Sick Of It All känner jag till. Bra bandnamn!

Pearl Harbour måste vara hon med explosionerna, som var tillsammans med Paul Simonon (num. The Good, The Bad & The Queen). Snygg tjej.

Svante trummade på kastrullen och har som jag ser (och hör det) spelat in en del roliga låtar. Bl a en svensk version av George Formbys "Cleaning Windows".

Hellacopters lirar i samma division som Maryslim, där vår basist (Bizex-B) Urrke spelar bas.
Inte riktigt min kopp té dock. Föredrar Backyard Babies.

Pelle Almgren var han som körde "Om och om igen". Skön gitarr på den.

Jag är själv en manisk gatupredikant och minns att bandet i fråga uppgav Clash som en av sina stora inspirationskällor. De är en av mina också.

2007-02-19 @ 08:15:20
URL: http://www.myspace.com/bizex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback