Gårdagens bästa låt - Norra kyrkogatan 35

Jag bär alltid med mig en fulladdad MP3 spelare på en gigabyte när jag lämnar lägenheten. Primärt används spelaren för att underlätta mitt extrajobb vilket är trappstädning. Bra musik underlättar vilket arbete som helst. Jag har en blandmapp där jag lägger in olika låtar efter humör.
Och som sista låt när jag avrundade mina 2 timmars städning, då tonar Norra kyrkogatan 35 med Sigge Hill och Magnus Carlsson upp och jag blir på ett oändligt gott humör.

Sigge hamnade i min skivsamling redan på 80-talet då med gruppen Bangsters och deras EP ”Escape from bubblegum land” utgiven på franska bolaget New Rose. I början av 90-talet passade jag på att få plattan signerad av ”Swasse” och ”Ubbe” när Sigge Hill upträdde på Hagfors Musikfestival. De båda var lite förvånade att någon utanför Hudik hade plattan och dessutom visste vilka det var som spelade.
Jo, den svenska garagevågen var inte speciellt långvaring men innehöll en hel del bra musik.

I somras passade Beth och jag på att åka till Hudik där Sigge och hans band varje sommar spelar 5 kvällar i rad med hemliga gäster. Denna kväll dök Magnus Carlsson upp, vi hade haft turen att välja rätt kväll. Och förutom en stökig och orepad I fought the law som xtra – etranummer. Framfördes Norra kyrkogatan 35. Så varje gång jag nu hör den minns jag den underbara sommarkvällen i Hudik  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback