Lars Langs - nu på Internet.

Det kom ett mail från Ola Lindström en gång gitarrist i Ockelbobandet Lars Langs.
Ola har nämligen gjort en liten hemsida med tillhörande MP3:or för detta kultband.
Så 26 år efter att Epn Lars Langs greatest hit släpptes, en platta som numer går för dyra dollar på e-bay, kan alla ladda hem musiken, också de två låtarna ”I valfiskens buk” och ”Plastic” som valdes bort pga platsbrist på Epn.
Förutom Lars Langs har Ola också lagt ut information och musik med föregångarna – Garage.
”De e dom som bråkar” är desperat högstadiepunk. Det är genuin och äkta svensk 77-punk – på svenska. Jag vet inte om Garage var påverkade av PF Commando – men ”Det e dom..” låter som PF småbrorsor och Olas gitarrsolo... ”Jag har etta i tyska, jag har etta i matte, å har tvåa i svenska och gymnastik, å det är aldrig jag utan nån annan som vill att jag ska lära mig sån här jävla skit. För vad har jag för nytta av tysk grammatik, när jag ändå hamnar på nån skitig fabrik. Det är dom som bråkar, det är dom som bråkar..”
Lars Langs hemsida – KLICKA HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback