Varför finns inte dessa plattor i digital form?

Mitt inlägg om Docent Död och deras eminenta MP genererade några inlägg, däribland den som lagt upp plattan och det var inte Knaverlisa utan Betong 77.
Denne nämner också ett antal andra svenska plattor som han/hon lagt upp. Som t.ex Commando M Pigg, Cosmic Overdose, Memento Mori, Perfekt Alibi, Revolt, Rädsla, Stadion, Ståålfågel, 22 För Många m-fl.
Och ska man nu gräva ner sig ytterligare i punk-nya vågen-pop-mods-post-punk-garage-glam-träsket finns det några skivor till som saknas på cd (digitalt format). Flera av dem är personliga favoriter.

Johnny & Dom Andra – Vad behöver jag säga mer än Klippan?
Kommisarie Roy – Mera Klippan
Alien Beat – Akrobat, punken blir pop bitvis skitbra..
Rost – Lyckades inte fånga livekänslan, men ändock... gamle MOB-Pain Janne O på gura..
Madhouse – Visst borde det väl ändå finnas en samling med Madhouse, Bengt?
Dave and the Mistakes – MP och LPn samma poppaket som Docent Död och T-Shirts
Janne Andersson POP – Janne misstycker inte om musiken sprids.. citerar Pistols och EMI
Mandarines EP – Kan laddas på Punktjafs
Date X – Eskilstunas Noice, eller inte.. bra punkpop.
Tom Trick – Genom tid och rum – Punk, rock eller pop?
T- Shirts – Svenska skaband (med norsk sångare) fanns även i början av 80-talet
Micke Hagström – Fountain of youth – Mest känd för att Thåström spelar gura.
The Protectors – Teenerama twist – Köpings stoltheter besöker 70-talste glampop
Bangsters – båda ep-plattorna – Sigge Hill röjer i garaget.
The Extremes – Watch me kill the night – Hultsfreds finaste garagepopare använder fagott.
Hockyhoran – Hade Kristina Lugn som förband
Smådjävlar – Som bensin 7” – Svenskt Alarm eller?
Shoutless – Insane 7” Den bästa svenska garagesingeln eller?
Staright from the Grooveyard samlingskassett suverän version av El Condor pasa med Sinners
Rolene – Danny, Gyp och Conny utvecklar Road Rats.
Easy Action – 1:st Bosse Belsen blir Zinny Zan och Peo Thyren – Alex Tyrone
Rummet – Bagateller
The Vertex (det ryktas om en eventuell hembränd CD)
The Mops – Lisa & Sluggo – Dina svarta ögon Docent Döds småbröder.. minst lika fantastiska.. Svinbra pop.
Spader Ess - Vann före Kee and The Kick
Kee and the Kick - Kjell Lövbom innan Easy Action..Blowin Cold är superb.
Criss 99 - Ful 80-tals produktion men juste glam-Alarm-stuk
Hangover/The Pictures – Så Billy varför har du inte fixat någon samling än?
Transmission – Talking to you Svensk popklassiker finns säkert mer inspelat.
The Kissettes – EP Nåååmads och Kissettes gör underbar tjej-garagepop
Beauty – LP Sur och ful ljudbild med discoövertoner, men live var detta Gyllenses kusiner. Skitbra låtar som förtörs på plattan.
Pal Ritz and the Piccolos – Pop från Säffle?!?!
Baby Snakes – Finns det riktiga demos med bandet… Ormen är ju helt lysande!?!
Nattkräm – Romantiska Pojkar – Pop som bitvis låter underbart skramligt...
Badboll Från punk till pop. Dessutom har de också lovat fakta till Punktjafs, kanske dags för det gubbs.
2760 – Numbers.. pop på Vino Tinto

Ja detta är bara några av alla plattor som saknas i ett digitalt format. Vissa har rippats och/eller bränts andra inte. Men alla borde finnas tillgängliga. Liksom all bra musik.
Så ni som ser detta och har lirat i band, gör musiken tillgänglig. Annars kan ni skicka demos till Punktjafs ska jag lägga upp musiken på nätet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick plötsligt stort begär efter The Mops! Skulle vara trvligt med några mp3 från dom. Har tyvärr ej singlarna själv.

2007-02-12 @ 16:53:38
Postat av: Jonas Beijer

Pal Ritz & The Piccolos var från Åmål. Inte Säffle.

2007-02-22 @ 12:47:07
Postat av: E

Du har inte lyckats få tag på något av Criss 99 i digital form än? Har letat som besatt men det går inget vidare..schysst blogg, btw.

2008-07-03 @ 17:55:36
Postat av: Mikael X Eriksson

Vad gäller Smådjävlar:

Vi gav ut 3 plattor.

En split LP (med Monument) på MNW 1985 (MNWP 144). Den har jag faktiskt ett ex av efter alla år.

En 7" på eget skivbolag, "Vilda Västern/Som Bensin". Har haft den i min ägo till för en vecka sen; jag gav bort den (till Tad Doyle (TAD) faktiskt. Ska försöka få tag på ett nytt ex.

En till 7" på eget bolag, men då hade jag hoppat av Smådjävlar (jag trummade) och orsaken till detta hör man om man lyssnar på nyss nämnda singel. Den heter "Allt Du Vill" i alla händelser.

Får jag möjlighet konverterar jag Lp:n och lägger ut den nånstans. Även de skivor mitt fanzine (Modernes PoP) gav ut en gång i tiden (TST, Intimate, Rita Rem samt en kassett med V-åsband).

Någon som har något av detta, eller relaterat material (Modernes PoP, TST mm)? Hör av er i såna fall, jag försöker dokumentera vad jag hållit på med under åren.

[email protected] (kallades Lurk back in the V-ås Punx days).

2009-04-11 @ 12:04:19
URL: http://www.mxe.nu
Postat av: Mikael Eriksson

Jag lyfter denna tråd och hoppas på det bästa.

Jag betalar 100 riksdaler för Smådjävlar- Vilda Västern 7".

200 kronor för Smådjävlar/Monument 12"

Har du andra skivor utgivna på Modernes PoP betalar jag bra även för dessa.

2009-12-15 @ 15:33:18
URL: http://www.mxe.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback