Thåström-LIVE

27020-68

Thåström tillhör en av de få svenska rockmusiker som fortfarande har stor intigritet och vågar gå sin egen väg.
Nu har han förärats med en ny sida på Internet. Märk väl att jag inte skrev ÄNNU en sida på Internet.
Den nya sidan är nämligen relevant för både gamla och nya Thåström-fans.
http://www.thastromlive.info.se/ samlar Thåström i digitaliserad form - ljud, bild och foton.
En guldgruva öppnar sig för den som vill höra livinspelningar med Ebba, Imperiet, PLP och Thåström solo.
För säga vad man vill om rättigheter och spridning av material. Thåström själv behöver knappast skämmas för den musik han producerat genom åren. Låt gå för att det mesta är starkt kunutet och präglat av sin samtid. Men detta undantar inte att det är bitvis suverän musik.
Som fan vill man höra allt. För personligen tycker jag att man som fan borde få chansen att välja om man vill ha-köpa eller höra en artist fisa på band eller sluddra sig genom en spelning. Är det av intresse så är det.
Skivbolag som sitter och ruvar på inspelningar får mig att bli rabiat förbannad. Detsamma gäller Sveriges Radio. Public Service – äh.. sug min röv!
För vem gagnar det när musiken står och vittrar bort till ingen glädje? Jag vet att många tycker det är skändning när man efter en artists bortgång plockar fram den där ratade sista plattan som aldrig gavs ut och i pressrealesen skriver hur fantastiskt det låter. Men än en gång – låt fansen själva avgöra.
Hur som helst. Jag hoppas att Thåström själv och alla medverkande musiker kan ge sitt gillande att inspelningarna sprids på nätet. Kanske kan de själva hitta tillbaka till kvällen då giget spelades in och minnas hur bra, kul, aggresivt, svettigt eller nervöst det kändes att stå där på scen i Emmaboda, Roskilde, Örebro eller någon annanstans.
För det fina i kråksången med Internet är att det liksom punken saknar vinstintresse. Och då tänker jag på Internet i sig självt inte att det numer är fullt av kommersiella sajter. Just därför borde man som musiker inte kunna ta illa upp om ens liveinspelingar sprids.
Komersiella plattor är ett kapitel för sig.

Förhoppningsvis generarer Tåströmlive fler och lyckligare fans. Fans som verkligen älskar musiken och nu får chansen att tillfredställa sitt lystmäte.
Besök – http://www.thastromlive.info.se/ du med.


Kommentarer
Postat av: zaq

Gjort!
Bokmärkt och klart!!
Välskrivet och bra tänkt...

2006-08-20 @ 10:00:02
Postat av: Max

Bra åsikter Farbror Punk! Bra sida för oss fans osså!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback