Dagen jullåt 22:a dec

27020-147

Det är märkligt hur de bortgånga artisterna manifesterar sig längst denna nedräkning mot julafton.
Kanske beror det på att det finns ett drag av sentimentalitet och ständig nostalgi i julen. En längtan till barndomens jular där allt var perfekt, åtminstone i minnets rosa skimmer.

Jag kände mig en smula skeptisk när jag läste att Mauro Scocco hade gjort en jullåt åt Totta. Kunde det verkligen bli bra? Ja, minsann. Fast att säga bra räcker inte. Resultatet var imponerande, snyggt själfullt och bedårande julligt.

Här har Scocco verkligen lyckats fånga känslan av "A fairytale of New York" dessutom snott lite snyggt från John Lennons "Happy Christmas - War is over" . Ovanpå detta ett läckert arrangemang och Totta och Jenny Silvers fantastiska duett.

Jag kan inte annat än tillstå att jag tog "Grand Hotell" till mitt hjärta första gången jag hörde den och i min bok är den en julklassiker som förtjänas att spelas på radio varje jul.
Tack Totta.

Kommentarer
Postat av: Pecka

men vad heter låten då?
var tydlig ;)
jag som tänkte illegalt nedladda den nu o allt
god jul iaf

2006-12-22 @ 13:56:54
Postat av: Farbror Punk

Ah.. tänk att jag missade denna lilla petitess. Tur att det var en sur gammal lärare som kunde påpeka detta ;o)
God Jul

2006-12-22 @ 14:20:15
Postat av: me

en låt som inte överensstämmer med min lista - antagligen för att jag inte har hört den *ha ha*
Får försökta leta fram den å lyssna!

Kul att våra jullistor stämmer överens så pass mycket! Jag gjorde en cd av min lista å lyckades med att trycka in 24 låtar på 80 minuter! (jobbade hårt med det)

å kul att du gillade min jogginglista - har inte testat trappstädning till den, men dammsuga går kanonbra! ;o)
/Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback