Dagens jullåt 16:e dec



Last Christmas är en låt som jag verkligen har svårt för i originalversion. Kanske beror det på att jag ännu inte kunnat acceptera Wham. Att de fått klä skott för allt som var dåligt med 80-talet.
Manic Street Preachers däremot..ojoj.
1993 års debut är tillsammans med Wildhearts vs The Earth, 90-talets bästa rockplatta. Hade Oasis varit hälften så bra som Manics, tja då kanske jag hade ägt en platta med dem också.

Det var inte bara Manics energiurladdningar som Motown Junk, You love us och Slash & burn som var bra. Nej, de kunde verkligen göra starka lågmälda låtar. Något som de fortfarande lyckas med. Därför låter ”Last Christmas” som om den skulle ha varit skriven av James Dean Bradfield.

På the hype machine kan du lyssna och avgöra själv. Ja det ska jag – NU!
Eller om du hellre vill se JDB på YouTube – Ja, det är mycket bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback