Hårdrock på SVT

Äntligen har hårdrocken fått en programtid på SVT. Inte en dag för tidigt.
Och efter premiärprogrammet vill jag nog tillstå att ajag är nöjd.
Visst 30 min är inte direkt någon programtid. Men om man eliminerar att visa hela videor eller livklipp så funkar 30 minuter hyfsat tillfredställande.
Det bästa är att man blandar hårt och mjukt.. döds och pudel brevid varann det är perfet. För de som inte hårdrockens alla subgenrer så kanske allt låter lika vad vet jag. Men från att ha varit en hyftat homogen stil på 70-talet har den åtminstone ett 15-20 tal hyfsat stora subgenrer. Dessa genrer har också varit populära under olika perioder, vilket visar vilken livskraftig musik hårdrock är.

Kul var det att se Lordi och en video med Dio från Last in line.. som jag hör och häpna inte hade sett.
Inslaget "Klassiska skivomslag" var också bra, kan säkert vara informativt för de som inte vet så mycket.
Att man igår blev påmind om vilket jävla bra band Guns n Roses verkligen var kändes roligt.
Jag skulle nog våga påstå att Appetite står där brevid Ramones första och Never mind the bollocks som de bästa debutplattorna någonsin. Alla tre har ordet ATTITYD klistrat över musiken.

Jag hoppas att kommande program kännas lika underhållande som gårdagens.
Kanske kan man bjuda in Siwert Öholm och Blackie Lawless för en "åreträff".
Eller flagga för årets Sweden Rock Festival som bjuder både på Venom och Celtic Frost.. satan va kul ;0)
Och såklart Easy Action, en orsak så god som någon att plocka fram kråsskjortan och cowboyslipsen å dra till Norje.

Kommentarer
Postat av: Tom

håller med dig om att programmet var bra men för kort. Det känns dock som om att det kommer för sent. Visst hårdrock är odödlig men uppsvinget har avtagit och det skall bli intressant att se hur länge det håller i sig den här gången.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback