Carola och Lordi gör gemensam konsert.

27020-32
I ett pressmeddelande från Carola öppnar sångerskan möjligheten för en gemensam spelning med finska Lordi när de genomför sin Sverigeturné i sommar.
"Jag har alltid varit hårdrockare. Mitt första band som jag sjöng med när jag var 14-år spelade hårdrock."
Vidare skriver Carola:
"Det är jättehärligt att sjunga hårdrock, man får släppa loss ordentligt".
I pressmeddelandet bifogar Carola en bild på sin egen "Lordi make-up" och försäkrar att någon riktig häxa är hon minsann inte.

Fotnot.
Carolas "hårdrocksband" hette Stand By och släppte en skiva på Rosa Honung. I Stand By ingick förutom Carola ochså Pontus Holmgren som sedan startade gruppen Pontus och Amerikanarna.
Låten "War and Misery" finns med på, trippel cdn, The Swedish Hard Rock and Heavy Metal Encyclopedia.

Kommentarer
Postat av: Josef [EKHAMRA.SE]

Kul! Verkligen kul!
Hoppas bara att det är sant.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback