Hårdrock för fan!


Äntligen!
Hur skönt är det inte att se Carola förlora ESC mot ett band som predikar hårdrockens gospel.
Kanske är dena genre på väg till samma höjder som på 80-talet.
Jag både hoppas och tror det.
Den hårda rocken är för närvarande rent ut sagt svinbra. Med detta menar jag naturligtvis både punk, HC och action-garage-rock.
Det fina i kråksången idag är att man kan kasta sig mellan genrerna. Det finns inte längre några vattentäta skott mellan exempelvis punk och hårdrock.
Själv är jag mycket förtjust i Celtic Frosts återkomst. Denna trio har aldrig varit särskilt genrebunden. Och Monotheist som nya skiva heter låter både vackert och jävligt - helt perfekt.
Annars är det mycket NWOBHM i mp3-spelaren. Jag får väl erkänna att jag inte var så mycket för plattorna när de kom och höll mig till punk, med undantag som Maidens första, Saxon, Demons första och andra, Sledgehammer samt Motorhead och Magnum som är äldre än begrepper NWOBHM.
Men att få höra Jaguar, Saracen, Rox och Grand Prix mfl 25 år senare är otroligt skoj.
Dessutom har frk Charlie delat med sig av en Nasty Idols-videosamling där man kan beskåda Malmös sleazigaste rockare från tidigt 90-tal till den korthåriga återkomsten detta århundrade.

Hur som helst, bör Lordis vinst i ESC förhoppningsvis betyda slutet på alla löjliga IDOL-program och istället blir det Rock School med Gene Simmons för hela slanten.
Killar och tjejer som vill rocka, hela natten lång.
Kanske dags för Carola att göra en nyinspelning på "War and misery" som hon gjorde i Stand By innan schlagereländet började.
Så jag vill bara uppmana alla och Carola framförallt att det är dags att:
"Rock you to hell" - Grim Reaper.

Kommentarer
Postat av: Inge Ansvar

HARD ROCK HALLELULEJA!
Dåså, äntligen kan man sluta titta på popsporter som ishockey! Har aldrig gillat is förutom i groggen. Snyggare och bättre än GWAR och dessutom finnar. Nästa år i LORDI-ARENA (f.d Hartwall-Arena) kommer Eurovison Hard Rock festival?
Ps, du e KING Jocke! Lycka till i Bollnäs!
Buss och garn
/Inge

Postat av: Beth

Ja, harregu' en sån härlig seger mot Jesus-Carola! Till å med min mor tyckte det var kul!
Röckänröll!

2006-05-22 @ 11:22:43
URL: http://www.bethhansson.se
Postat av: Jack Crack

Det intressanta är vad detta kan tänkas leda till i förlängningen. Vad månde det bliva i framtiden?
Kanske ett kängpunkband i nästa års Melodifestival? Discharge för England, Avskum för Sverige. Snälla farbror Gud i himmelen, låt det bli så!

2006-05-23 @ 15:09:55
Postat av: Bygel-Bengt

Förresten, kolla in det här skivomslaget med det ultra-tuffa bandet Christian Crusaders. Det får t.o.m Lordi att framstå som en kull söta kattungar...

Omslaget: http://img478.imageshack.us/img478/5035/cc8ow.jpg

2006-05-24 @ 02:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback