Cho(c)kladglögg - oj,oj,oj

Det ska sägas på en gång: Jag tvivlade aldrig på chokladglöggen.
Men att den skulla vara så här annorlunda, god för att inte säga och ljuvlig, det kunde jag aldrig tro.

Den luktar lika härligt varm som kall och när man sedan läppjar på glöggen är det kanske inte smaken av choklad som kittlar smaklökarna utan en helt fantastiskt bra kryddning. Det är bärigt och eldigt på samma gång. Och där mitt inne i smaken finns den - choklanden. När du sedan svalt denna gudadryck ligger den runda goda chokladtonen kvar, länge, länge, länge.

Ja, för tonen är som när man var liten och på Konsum köpte Nordchoklads kolor som man sen tvinnade  ihop. En hallonkola med en chokladkola. Det är nästan på pricken samma smak som jag känner här. Hela anrättningen toppas sedan av kardemumma och kryddnejliketoner.
Ja till och med sötman är perfakt balanserad.

Om inte Chokladglöggen bli en hit i år gör sveriges befolkning samma misstag som när de röstade på den oheliga alliansen. Gör inte om det misstaget. Köp din chokladglögg nu. I morron kan den vara slut.

Kommentarer
Postat av: morry

haha! Härligt!

2006-11-09 @ 18:26:12
Postat av: Josef Ekhamra

Du!
Nu har jag varit här och läst om den här Chokladglöggen i flera dar - så nu blir det nog en snart!

Postat av: "Linda"

Jäkla Jocke... Måste omedelbums ner till glasbanken och köpa. Men för att vara riktigt säker på att det blir rätt: Är det Lucia Choklad Starkvinsglögg du syftar på?

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=97261&Butik=0&SokStrangar=

2006-11-10 @ 15:52:36
Postat av: "Linda"

Jäkla Jocke... Måste omedelbums ner till glasbanken och köpa. Men för att verkligen vara säker: Är det Lucia Choklad Starkvinsglögg du syftar på?

2006-11-10 @ 16:03:22
Postat av: F Punk

Linda: Visst är det den Lucia-glöggen jag syftar på. Visst blir man sugen. 69 pistoler för 0,5 liter *jösses* så man får väl kränga några gamla punksinglar för att ha råd, men det är det värt.

2006-11-10 @ 16:44:31
Postat av: Katarina

Ja, nu har jag också köpt mig en flaska chokladglögg! Väntar med spänning på lämpligt tillfälle att prova! Kanske redan i afton..? :-)

2006-11-15 @ 21:25:45
URL: http://www.eyedrop.net/katarina
Postat av: Farbror Punk

Chokladglöggen är suverän. Så vi kommer att försöka oss på att blanda Chokladglögg med vaniljglögg. Något som torde resultera i en helt ypperlig blandning!

2006-11-16 @ 15:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback