När smakar en Glögg bäst topp - topplistan

När smakar en Glögg bäst?

1. Varje gång.
2. När den är varm.
3. Efter skogspromenaden (vinter)
4. I badet efter skogspromenaden (fortfarande vinter)
5. I skogen (termos)(ja, ni fattar ännu mer vinter)
6. På festival. (sommar) När natten faller och kylan kommer. Då värmer man lite glögg.
7. På festival. (fortfarande sommar) När man vaknar och det fortfarande är dåligt väder. Då värmer man lite glögg.
8. Glöggprovning. (Året runt) När man tillsammans med sig själv, sambon eller goda vänner testar av Systemets samtliga Glöggsmaker.
9. När kaffet är slut och du är både sugen på något varmt och sött.
10. När du haft en bra dag och bara vill vara dig själv en stund
11. När du bakat en god mjuk papparka.
12. När din mor bakat en god mjuk pepperkaka
13. När din svärmor bakat en god mjuk pepparkaka.
14. När du köpt valiga hårda pepperkakor.
15. När din sambo har köpt vanliga hårda pepperkakor.
16. När du ska på karaokekväll.
17. När du ska på konsert.
18. När du lyssnar på punkrock.
19. När du lyssnar på metal.
20. När du lyssnar på pop.
21. När du får oväntat besök.
22. När du får väntat besök.
23. När andra säger: Är det inte lite för tidigt för glögg?
24. När du hör melodin: B-L-O-S-S-A... på radio, tv eller bara i ditt huvud
25. När du råkat se någon från regeringen på TV eller i tidningen.
26. När du råkat se nån annan B-kändis på TV eller i tidningen
27. När du råkat se att det är Lucia
28. När du råkat se att det fanns kvar en skvätt från förra året.
29. När granen är grön
30. Tillsammans med de andra amatörena på Julkvällen.


Kommentarer
Postat av: morry, sthlm

Klockan är nu 16:35 och jag smuttar på min första droppen Chokladglögg. Redan vid spisen kunde jag skönja dofttoner jag sällan känt och smaken verkar vara minst sagt finemang - dock är den inte riktigt lika chokladig som jag hade trott (eller så ligger all god chokladsmak i botten på flaskan och dit har jag inte nått ännu).
Too be continued.

2006-11-08 @ 16:37:10
Postat av: F Punk

Jag sitter som en hund och bara dreglar.*flämt* Spänningen är olidlig.

2006-11-08 @ 16:37:34
Postat av: morry, sthlm

haha, det är nog bäst att du springer och köper en flaska omedelbums!
Jag får väl förresten tacka både dig och din sambo (?) (beth) för att ni ledde mig in på glöggbanan, och då speciellt chokladglöggen... =)
Sällan har en så mjuk och skön kola/chokladton landat på min tunga. Sehr mumsich!

2006-11-08 @ 16:49:28
Postat av: "Linda"

Hmmm... Man blir ju nästan lite glöggsugen när man läser här på bloggen. Och då är klockan ändå bara 09:03 en simpel torsdagsmorgon. Men det kanske är med glögg som med punk; fuck the rules!

2006-11-09 @ 09:01:31
Postat av: Beth

Jag tänkte avnjuta ett glas till av chokladglöggen i går kväll, men korken hade fastnat!! Försökte med varmvatten, men det hjälpte inte...tog en kniv och försökte få upp korken med den - men då gick korken av! Å jag har ju ingen korkskruv! Har just flyttat ju! Blev utan chokladglögg, men hade ju 06:an att trösta mig med.
Så - varning, varning! Korken KAN fastna, och den sitter HÅRT!
Fridens!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback