Skapelsens krona

27020-110

En del människor säger att man antingen är hund -eller kattmänniska.
Jag säger pytt!
Tack vet jag marsvin. Det är fina och snälla djur det!
Sällskapliga, mysiga, pratsamma och glada när du kommer hem från jobbet.
Och inte skäller marsvin, juckar på benet eller som katten visar röven för dig och ska ut och in i tid och otid.
Kort sagt marsvin är det idealiska sällskapet.
Jag är säker på att om fler människor hade valt marsvin som sällskap skulle världen inte varit så miserabel som den är idag. Hitler hade hund. Med ett marsvin hade andra världskriget ALDRIG inträffat.
Med marsvin blir du en godhjärtad, omtänksam och solidarisk person.

Länge leve marsvinet!

Kommentarer
Postat av: Beth

Jag påverkas av min sambos marsvinsintresse. På nåt vis. Förra veckan drömde jag om marsvin. Såhär:
Jag är på en konferens (skulle på en riktig morronen efter drömmen), men missar hela konferensen eftersom jag befinner mig i köket. I nästa drömbild befinner jag mig i skogen och ska slänga ut matrester där. Mitt i ett kast märker jag att det är marsvin jag slänger ut. Det första var rätt stelt...det andra minns jag inte riktigt, men det tredje levde och sprang in under en sten.
Hur funkar hjärnan egentligen??

Postat av: Beth

...och nu Jocke, tycker jag att du ska visa dedär marsvinet som är så likt George W Bush. Hur ont det än gör.

2006-11-22 @ 09:15:14
URL: http://www.bethhansson.com
Postat av: Farbror Marsvin

Nu ska du inte säga så. Det är förnedrande mot de underbara marsvinen att liknas vid George Bush!!!

2006-11-22 @ 09:58:15
Postat av: Beth

Ja,jag vet...men just det här marsvinet var faktiskt väldigt likt Bush. Ju. Inga andra jämförelser. Det är säkert jättetrevligt. Och snällt.

2006-11-22 @ 10:47:48
Postat av: Hanna

Jag gillar också marsvin men bor i en ganska liten lägenhet. Känner sig svinet ensamt om man inte har två? Måste det bo i en bur och slutligen hur luktar det i lägenheten?

2006-11-24 @ 10:09:21
Postat av: Farbror Punk

Hanna: Jo, det lilla svinet känner sig lite ensamt om man bara har ett. Inte måste det bo i en bur. Jag hade mina marsvin i ett 200 liters akvarium. Lite jobbigt att städa, men ändå, de slapp vara i golvhöjd och så hamnade inget skräp på utsidan.. Luktar gör det om man inte städar. Så en gång i veckan bör det göras. Annars kan du väl göra som jag gjorde med min ökenråtta. Han bodde i garderoben.. i ett hus som jag byggt åt honom. Sen fick han komma å gå som han ville. Visst man måste torka golven oftare, men marsvin skitar inte ner mer än barn eller vuxna.

2006-11-24 @ 13:40:36
Postat av: Johannes

När flyttar ni till byn då rå???

2006-11-24 @ 15:02:20
URL: http://www.ovanaker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback