Johan Kinde

27020-84

Enligt Aftonbladet gör Johan Kinde comeback på Meldoifestivalen.
Tja, det är väl trevligt.
Fast melodifestivalen. Nä.

Själv drar jag mig till minnes ett ungt Lustans Lakejer som med kaxiga citat i kvällspressen genererade rejäl uppmärksamhet. Något man kanske var tvungen att ta till när man kom från Åkersberga.
Hur som helst så undrar jag fortfarande om Johan hade läst intervjun med The Ass i Heatvawe innan han frankt sa "Kläderna är viktigare än musiken" i Expressen?
Vad säger Krippa om det?
Och Kim Rocker.

Lustans fixade dock att leverera musiken, till skillnad mot The Ass får jag väl tillägga,  "Härifrån till evigheten" bandets vinyldebut på Pop Job samlingen är en svinbra poplåt utan  "new romantic" influenser. Inte för att den inriktningen gjorde bandet sämre. Men en poplåt är alltid en poplåt

Går vi ytterligare bakåt i tiden kommer vi till den Billy Idolliknande 16-årige Johan Kinde sångare i punkbandet Lustans Lakejer.
Detta band är det kanske inte så många utaför Åkersberga som minns.
Men de gjorde åtminstone en spelning på ärevördiga Musikverket och vill ni veta hur det lät när de spelade en cover på The Clash - Janie Jones
Då ska du - KLICKA HÄR!
För övrigt spelade de tillsammans med kollegerna i Travolta Kids denna kväll. Ett band som de delade basisten Peter Berghstrand med.

Så Johan - kom ihåg ditt punkförflutna.

Kommentarer
Postat av: Pecka

ah vad härligt, lustans första lp är en klassiker i mitt liv, lika mycket som Ebbas är det, men detta var kul, de spelade bara en gång i Gävle, gissa vem som bokade dem och gissa vem som gick back på spelningen (på A var det jag så klart och B så var det Åke Idol, han var ju den enda som hade jobb på den tiden), ha det toppen

2006-10-19 @ 23:45:34
Postat av: Pecka

http://heartandsoulmusic.blogspot.com/

2006-12-13 @ 22:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback