När Sörling bloggar sitter Farbror Punk stilla

27020-260

Jag är rätt dålig på att läsa bloggar men jag har några som jag ständigt återkommer till. De flesta för att de tar upp ämnen som jag är intresserad av.
En som definitivt tar upp ett ämne som jag är intresserad av är Mikael Sörling.
Ämnet - PUNK!

Micke har allt sedan 80-talet skrivit om punk i en eller annan form. Hans fanzine "Profitblaskan" missade jag helt men upptäckte "Sörlings stia" i gamla Close-up.

På sin Blogg Södra Promenaden repriserar han delar ur Profitblaskan, men tipsar också om nya och gamla punkband. Själv blev jag tokförtjust i att tipsas om Drömdead från Venezuela ett band Micke upptäckt via MySpace. Och tack vare bloggen slipper jag leta band på MySpace, då Sörling redan har koll på det som kan passa en sur gubbjävel som jag.

Eftersom punken nu är hela 30 år känns det också bra att påminnas via bloggen om klassiska band som verkligen sparkade politikerpung. Som exempelvis inhemska Crude SS och E.A.T.E.R eller utländska band som Vice Squad och Atari Teenage Riot. Det sistnämda bandet var verkligen en stenhård digital käftsmäll för både gubbpunkare och upproriska tonåringar när de var den hetaste skit som fanns i mitten av 90-talet.

Så om du har det minsta intresse för punk, jo, Sörling skriver om annan bra musik också, kan du ta dig en sväng nedåt
SÖDRA PROMENADEN.

Kommentarer
Postat av: Sörling

Tack:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback