Poppärlor återigen

Som några har kommenterat finns det många fler svenska poppärlor. Och jag ämnar att lägga ut åtminstone 25-30 stycken så ni som har lust att bränna en cd får denna full. Några bonuslåtar är väl aldrig fel heller.
När det gäller svensk pop av  70-80-talssnitt finns det faktikst en hel del att välja på vilket exempelvis vissa utländska "bootleg-cd-tillverkare" redan upptäckt, med serier som Shake some action och Powerpop pearls. 

Och som den poppatriot vill jag såklart att de inhemska poppärlorna ska nå ut till er som älskar pop. Och naturligtvis är det symptomatiskt att mitt beslut med att lägga ut popmusik hänger ihop med den årstid som närmar sig med stormsteg. Pop är sommar! Transistorradio, tio-i-topp, lakritspuck, sneakers, flickor som tuggar bugg och natten som aldrig tar slut. Med pop är vi evigt unga. Med andra ord det är ingen tillfällighet att varje sommar som Gyllene Tider återbildas blir folk som tokiga.
 
Så ge er lite till tåls. Det blir mer pop för det är som Moderns sjöng - Got to have pop.

Kommentarer
Postat av: "Linda"

Låter lovande! CD'n jag brände i morse med den första pop-tio-listan börjar redan bli laser-skadad...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback