Vilka är ni?

Jag menar naturligtvis vilka ni är som läser min blogg. Några känner jag såklart till som Pecka, Josef, Åke, Sörling, Klas, Malin, Morry och Linda. Men resten?!?!
Klart att man undrar speciellt när statistiken tar jätteskutt och närmar sig 80-100 strecket. För jag tror inte att det bara är Pecka som kollar fem gånger extra en dag.
Och vad är det ni läser på bloggen? Mina eviga utfall om borgarpacket? Eller mina mögliga musikminnen från en tid när inte ens mormor var född?

Det vore fantastiskt kul om ni presenterade er och sa hej. Då blev vi lite bekanta med varann.
Så kära, underbara bloggläsare - skriv en rad... då blir jag glad.

Kommentarer
Postat av: The Vince!!!!

Ett endorfin uppspeedat mods från norra delen av konungariket riket Sverige ( hade hellre sett att Sverige var en republik, ett kungahus hör inte hemma i en modern demokrati), med känsla för stökig rock´n´roll, powerpop, soul och blues dvs den mesta som spänner från Tamla Motown via New York Dolls, Chris Spedding, Only Ones, The Jam till Cheap Trick.

Läser bloggen för den eminenta musiksmaken och bloggarens politiska kommentarer, som jag nästan alltid håller med om.

Hittade f ö en mycket träffade teckning i lokatidningen igår angående Fredde Reinfeldts ledarstil, bilden scannade jag in och mailar gärna över den till Bloggaren, bara jag får en e-post adrress att skicka den till.

2007-04-27 @ 14:40:57
Postat av: Pibben

Tittar in ibland. Fridens.

2007-04-27 @ 14:47:06
Postat av: Beth

Käre sambo! Du känner väl till att jag läser din blogg då och då? ;-)

Postat av: Danne

Danne från Gävle, minsann. läser bloggen för musiken och åsikternas skull. Spelar punk själv och är lärare.

2007-04-27 @ 16:06:15
Postat av: malin

Vet ju inte om det var mig som var lika med Malin du skrev... men jag är iaf en Malin ;) som läser din blogg nästan varje dag...
för att du skriver så bra och för att jag gillar en hel del av musiken du skriver om!
Även om jag i min blogg har svävat ut mer åt indiehållet på sista tiden - dåligt inflytande av lillsyrran ;)
Hittade nog bloggen någongång för jag "föll" för namnet! ;)

2007-04-27 @ 19:14:11
URL: http://med.blogg.se
Postat av: pecka

Danne ??? lärare från gävle??
vem är du, vet jag vem du är? var jobbar du?
Pecka Ma/NO på Sörby
keep up the good work Jocke åsså en länk till mickes (och min) blogg
http://heartandsoulmusic.blogspot.com/

2007-04-27 @ 19:44:14
Postat av: "Linda"

Jag är en gammal 77-punkare och trots att man blivit ganska rejält svenssonifierad på äldre dar går de ränderna liksom aldrig riktigt ur hjärtat.

Då är det skönt att läsa något som är skrivet av en like med både hjärta & hjärna. Men främst beror det givetvis på vår gemensamma och mycket delikata musiksmak. Jag har efter några år förstått att den i vårt fall är kusligt lika. Låt efter låt efter låt...

Och sedan skiver du om precis samma saker som jag själv skulle göra om jag någon gång tog mig tid till att starta en blogg. Men varför skulle jag göra det? Du gör det ju redan så bra.




2007-04-27 @ 19:47:40
URL: http://www.angelfire.com/planet/nicknames/
Postat av: Danne

Pecka: Sv/so på Pingeltorp. Spelade med Luguber förr. Du gav oss en bra rescension vill jag minnas. Spelar med Rascar Capac nu. Nytt namn, gammalt folk. Kolla in: www.stage.fm/rascarcapac
eller www.myspace.com/rascarcapactrio

2007-04-27 @ 20:09:56
Postat av: pecka

danne, det kommer jag ihåg, visst har jag väl fått en Rascar Capac skiva, hittade liksom inget tillfälle att skriva om den men det betyder inte att jag inte gillade den.

2007-04-27 @ 20:51:05
Postat av: Andy

Tjenare Jocke, vi har ju hörts förr Anders från södra delarna. Musiksmaken försvinner aldrig som man brukar säga och internet har de senaste åren exploderat i likasinnade en del från tiden det begav sej.Kul med popen eller powerpopen, föredrar definitivt moderns, mops, minx, d.rust, mandarines framför beauty, Jann A. pop och Alien beat(pga sången från Sebastian), mejla om du känner för det.

2007-04-27 @ 23:10:43
Postat av: Farbror Punk

Åh, så trevligt att få en uppfattning om varför ni läser. Kul att Danne och Pecka är punklärare som inte kände till varandra.
Linda: Tack för komplimangen.
Andy: Är det herr Håkansson, månne?
Malin: Jo, det var just dig jag menade.
Pibben: Kul att du tittar in.
The Vince: Bild på stadsministern vill jag ha. [email protected]
Beth: Puss på dig.

2007-04-28 @ 11:47:41
Postat av: Inge Ansvar The first and only (Who ownes your name?)

Ja vad ska jag säga, en övervintrad idiot som gärna läser sanningar när man själv inte orkar skriva! Punk & klasshat - en lyckad kombination! PS inget svar från Nicke Pack ännu...keep on writing caz they cant come in!

2007-04-29 @ 15:43:39
URL: http://www.myspace.com/ingeansvar
Postat av: PeterL

Tjenare.

Årgång -62,Gbg från scratch, nu en liten bit utanför. Shoppa plattor på Dolores, fast mest plattor blev nog köpta på Rockhouse hos Esso.

Var med när det begav sig , umgicks en hel del med bla Janne o Tova. Det var lite grann om mig, och jag brukar slänga ett öga på din blogg...

2007-04-30 @ 15:35:03
Postat av: Jonny

Figurerar i Southforkrullarna. Det är jag som tar en våldsam tango med Beth och sen med hennes brors volvo. Hälsa.

2007-05-02 @ 19:40:43
Postat av: Beth

MEN HEJ JONNY! :-D
Va kul att du dyker upp här!!
Det var ett tag sen vi sågs...sju-åtta år sen eller nåt?
Hur är det med dig?
Jag tar det lugnt med tangon nu...
Ska tvinga Jocke att se Southforkfilmerna igen - det var ett par år sen sist, så han minns inte riktigt tangon. Konstigt, för det är ju en klassiker!
Fridens liljor!

Förresten, ska du på Idévärldenfesten (jag har ju också gått där nu, ser du)?

2007-05-03 @ 10:16:07
URL: http://www.myspace.com/bethhansson
Postat av: Fredrik B

Född på 70-talet :-(
Uppväxt hos Bas-Matts föräldrar(P-nissarna), så matad med punk sedan ung ålder.
Lysnar mest på "Indie" men njuter av lite schysst punk emellanåt.

2007-05-04 @ 11:08:06
Postat av: Daniel

Är en 20 årig Tuppkams försedd moshpit entusiast från västkusten.
Gillar blandningen på din blogg! Från skivrecensioner med band jag inte hört, till politisk kritik och allmänt kåseri.
Det är bra skit du skriver!

2007-05-06 @ 11:05:38
Postat av: Roockstar

Yohannas syrra är här och läser, såklart :D

2007-05-07 @ 21:49:10
URL: http://www.roockstar.net
Postat av: lisa

halvgammal (fanzine)tanta som hittade hit när hon sökte på Håkan Persson och gamla rockprogram på SR.

2007-05-10 @ 18:46:58
Postat av: lisa

halvgammal (fanzine)tanta som hittade hit när hon sökte på Håkan Persson och gamla rockprogram på SR.

2007-05-10 @ 18:47:22
URL: http://www.schmut.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback