Drag så in i Hällsingland - Bollnäs

Rotade fram inspelningen med Dead Scouts från Tre Backar eftersom jag tänkte lägga ut några låtar. Men ljudet är ingen höjdare och det vore lite synd att inte kunna göra Dead Scouts rättvisa. Så med risk för att få en FET stämning från Virgin (Bollocks) lägger jag upp ett par spår från en av mina svenska favoritplattor - "Av jord är du kommen". För övrigt plattan där en ung Tone Norum gjorde sångdebut på covern "Johnny remember me".

Dead Scouts - Rebeckas dag. En låt som jag fastnade direkt för och som jag fortfarande tycker lika mycket om.
Dead Scouts - A few dollars more. Lägger man upp musik med Dead Scouts måste man helt enkel lägga upp Ennio Morricones klassiska - För några dollar mer med urläckert gitarrspel av Ola Gatby.

Trumisen med långa luggen - Magnus Fagernäs spelade också med Kilafors främsta modspopband - Pinballs, frontade av bröderna Adell. Här är två spår från deras fina demo - TILT.
Pinballs - Konfirmanden. Låten spelades i ny våg och samma vecka beställde jag kassetten via Schlagers radannonser.
Pinballs - Hjulen rullar. Låten som nämner klassiska Mamma Mos i texten.


Kommentarer
Postat av: Danne

Rebeckas dag var en bra låt.

2007-08-31 @ 21:36:43
Postat av: Jimmy

Hej!
Får man köpa sig en kopia av Freak Connection?
//
Jimmy

2007-09-01 @ 20:09:28
Postat av: Slobodan Burgher

"Så med risk för att få en FET stämning" ha ha ha, den var rolig ha ha...

Postat av: Fredrik B

Med risk att få en fet smäll:
Är det någon som vet hur man får tag på "Heja Edsbyn" eller "Vi älskar Brynäs" med Traste Lidéns Kvintett?
Jag stödjer inte Brynäs eller Edsbyn (Jag håller på Falu BS i bandy), men det vore kul att höra låtarna...
Troligtvis fel ställe att fråga, men...

2007-09-12 @ 13:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback