Mellandagarna

Är dagar som också ska fyllas med annat än bara mat och dryck.
Kulturen måste också ha sitt.

Under min tillfälliga och korta vistelse i Hagfors passade jag på att inventera min gamla tidningslåda som står i föräldrarnas vindsförråd. En låda där jag sakta men säkert sållat ut alla Schlager, Kerrang och Ritz. Även de flesta Vecko-Revyn har jag också bläddrat i för att söka guldkornen - klippen med punk och pop. Men några nummer fanns ännu kvar att genomsöka i jakten på "punkvimmelbilder" och/eller intressanta artiklar.
Och se! Det fanns åtminstone några kulturintressanta saker att saxa ur dessa tidningar. Klipp som jag kommer att addera dels till denna blogg, men också till Punktjafs.

Nedan fem favoriter från en saknad sångare som nuförtiden gör duetter med både Rob Tyner, Sid Vicious och Joe Strummer. Lemmy å andra sidan lär han med all säkerhet få vänta på läääänge.
27020-518

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback