Kul med engelska 2

Nu har jag kört min lilla lyssningsövning i tre klasser och jag vill nog påstå att det kan beskrivas med ordet -  succé. Dagens sejour var lika rolig för eleverna som för mig och nu höjs röster om en uppföjning. Vi får se. Med andra ord verkar högstadieelever gilla lite oortodoxa idéer. Dessutom ansåg de att övingen var rolig "för att de slapp jobba". Hehe, det var just precis vad de gjorde, men hade så roligt att de inte trodde det var jobb. Kan också medddela att "Homofonövningen" funkade över förväntan med årskurs sju. I morgon ska jag köra den med årskurs åtta.  Nå, det verkar som om mitt uppsåt med att språk inte behöver vara tråkigt har lyckats. Dessutom behöver man inte skämmas för att man hellre sjunger än bra.
"It´s the fine old captain"...(The final countdown)

Kommentarer
Postat av: Josef

Det är just sånt som skolan behöver!
Kör så det ryker och ryker det inte så kör ändå!

Postat av: Malin

så jäkla cool & kul idé! Jag skulle nog ha blivit jättebra på engelska med en sån lärare! Istället hade jag "tant Rose", då blivande pensionär som förhörde glosor rakt upp å ner, från första sidan till den sista! Ooootroligt oinspirerande! (man behövde bara kunna en glosa, för hon tog alltid samma ordning i klassen)

Annars funkar det att höra svenska ord av engelska låtar oxå, jag tyckte alltid dom sjöng: Svarta änkor i sanden, istället för Sunday bloody sunday.. e man knäpp eller??? (man kanske inte ens borde skriva det... ;) nåja)

/Malin

2007-02-21 @ 19:40:43
URL: http://med.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback