Månadens låt - January

27020-150

En av de bästa upptäckter, musikaliskt, jag gjorde 2006 var när jag hittade The Swear på MySpace. De spelar en svinbra och tuff rockmusik med hitsäkra refrängen. Sångerskan och gitarristen Elizabeth Elkins har en mörk och personlig röst som fick mig att direkt hajja till. För att citera Guitar Player Magazine:
"Sometimes ya just dig a good pop song where the guitarists are punching and jabbing through the melody and groove in a way that truly lifts things up. In this regard, Elizabeth Elkins and Jeremy Zamora are rock warriors with total command of meaty riffs, feedback swells, dynamics, and churning, crunching chords."
Så sant, så sant.

På bandets sida -
KLICKA HÄR kan man lyssna till låten January. En mycket träffande låt för denna månad eller hur. Men lyssna även på de helt suveräna låtarna The Sleep Inside och Letters Faded. Den senare som video.

Jag hoppas det lossnar för bandet och att de når ut till en stor publik 2007 det förtjänar de verkligen.

The Swear

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback