Nu är det konstaterat - jag är ingen Svensson

Så har SCB räknat fram medelsvensson. Och rimligtvis borde jag ligga i "riskzonen" att prickat in ett och annat rätt. Men, men..
Ja se själva.

Ålder 39 år. Nix, för gammal 42 år
Fru 42 år. Nix, sambo/särbo 38 år.
Barnen Emma, 12 och Johan, 15. Nix, sonen Chris 18 år
Silvergrå Volvo av 2000 års modell. Nix, dyngvit Opel av -91 årsmodell
Arbetar i industrin tjänar 28 100 kronor. Nix, pluggar 2489 i studiebidrag. + 3000 kronor som trappstädare.
Bor i villa. Nix, i lägenhet.
Är lätt överviktig. Tja om 62 kg är för mycket, så bantar jag snart ändå tack vare alliansens höjda a-kasseavgift.
Hela familjen sätter i sig 1,2 kilo godis - per vecka. Dessutom äter de bullar och kakor motsvarande ett kilo. Vilket skulle motsvara 250 gr bullar & kakor resp 3 hg godis per person. Nix, kanske hälften av detta. Om jag inte bakat själv vill säga.
Tillsammans gör de slut på en liter vin i veckan varsin sexa starksprit. De delar också på tre burkar starköl. Njä, men åtminstone ett sexpack 2,8:or (i veckan 14,90 + pant) och en sjuttis glögg när det är fest.
Röker inte. Jamen fan det stämmer ju.

Till nästa undersökning kanske jag kan pricka in ännu ett rätt och med lite (o)tur blir jag även 79 år. 
 

Kommentarer
Postat av: Pecka

ok jag träffar något närmare än dig men vafan jag har ju till och med äldre bil (saab 900 89-) än dig, betyder det att jag inte prioriterar det ;)

2007-01-23 @ 22:01:13
Postat av: F Punk

Ah, Pecka din lilla smygsvensson. Var inte rädd. Erkänn att du egentligen drömmer våta drömmar om en silvergrå Volvo årsmodell 2000 för att inte skämmas för Grannen-Svensson.

2007-01-23 @ 23:10:34
Postat av: morry

men guu va härligt att vi fick svart på vitt att du inte är en svensson! =)
(som om det någonsin varit fråga om det =))

Postat av: Josef

Det är med blandad glädje och sorg jag löser... vart tog t.ex. Buick-intresset vägen?

Opel!

2007-01-25 @ 07:30:13
Postat av: F Punk

Joasef: Att ägna sig åt bilar är inget för den som inga pengar har. Opel för 11 K är allt man har råd med. Vill ju inte alltid åka buss 4 timmar bara för några timmars undervisning på Universitetet. Jag har ju varit ensamstående med Chris i 10 år. Det är något som gör att man får mer modesta önskemål i livet. En bil som fortfarande rullar, billig kall folköl (2,8) solsken, en skänkt cykel från 70-talet. Möjligheten att kunna köpa en ny dator a 5000 när den gamla dök. Och att det går bra för en själv och för ens barn.
Men snart är allt över snart blir jag en arbetare igen. Fast jag kommer alrig att bry mig om prylar och ägande igen. Kärlek och kall folköl räcker åt mig. Och Opeln kommer att gå till sista vilan.. för kanske kan jag cykla till jobbet då.

2007-01-25 @ 10:06:09
Postat av: Robban

Ditt sista inlägg är intressant. Prylar och prylar. Separerade förra året och fan vad skit man har. Slängde och skänkte bort mängder. Saknar jag något? Nej, faktiskt inte. Har min underbara son, mitt vin och min musik. Vad mer behöver man, ja förutom solen och god mat då:-). Ser runtomkring mig hur det jagas efter saker. Var på IKEA förra helgen och smög dit vid öppningen för att klara den största rusningen. Folk på väg in var euforiska av lyckan att åter igen få handla. Fattar inte.Men alla är vi olika

2007-01-25 @ 13:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback