Så var det dags för höjningen i A-kassan

27020-185

Det är skönt att vissa fackförbund förklarar varför vår A-kassa höjs.
För en student som jag innebör höjningen att min a-kassa (fackföreningsvgift) höjs med ca 120%!?!? Vilket i rena pengar motsvarar 246 kronor. Inga jättesummor för den som har ett jobb eller för borgarpacket. Men för en student som mig själv motsvarar det en veckas mat alternativt ¼-dels busskort. 
Men naturligtvis vägrar jag böja mig för borgarsvinen. Jag betalar så gärna min fackföreningsavgift kosta vad det kosta vill.
Vi ger oss fan inte utan strid! Klass mot Klass!

”There is power in a union” Billy Bragg

Kommentarer
Postat av: Josef

... skäms faktiskt en aning...

2007-01-23 @ 06:41:11
Postat av: Farbror Punk

Josef: För vad. Att du inte är med i facket? För det jag skriver? För att du röstade på alliansen?

2007-01-23 @ 09:46:24
Postat av: Robban

Kommer fortsätta betala trots höjningen. Men jag gillade inte den lapp jag fick från mitt fackförbund - jag menar, hur mycket stred dom höjningne. Det var lite gnäll och sedan tyst.

2007-01-23 @ 11:11:19
Postat av: F Punk

Robban: Du har en poäng. Skulle fan ha varit uppror. Om fotfolket strejkade mangrant stannade Sverige. Då blev det nog lite av samma resultat som i Frankrike.

2007-01-23 @ 12:18:30
Postat av: Leppe

Läste på Aftonbladet i ett forum där skrev en "dåre" "Det bästa rådet är att skaffa ett sådant jobb som ger en lön
som räcker månaden ut.
Det finns i sverige yrken i alla inkomstgrupper så det är bara att välja ett
yrke där lönen räcker månaden ut för ditt levnadssätt.

Dom som gnäller här för att lönen inte räcker har valt fel yrke
eller inte velat utbilda sig" Jo Jo.. det finns dom som tänker sig för... Sätt Benet i Halsen På Borgar Jeflarna är nog det man ska göra... fridens //Leppe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback