Söndag med Docenterna

27020-187
Hela vimmelreportaget från Quadropheniapremiären hittar du
HÄR!

För drygt ett år sedan skrev jag om lyckan att kunna få lyssna till Docent Döds MP-HÄR!
Jag avslutade bloggen med följande:
”Om inte annat kan väl Docent Död lagom till 30 års jubileet nästa år (jo jag räknar från Aktsiespararnas Årsmöte) återförenas med de gamla medlemmarna som Mats Olofsson, Zebo, Mats Bäcker, Mats Möller, Claes Rosenberg och Bie. Och kvällen till ära kan T-Shirts och Dave and the misstakes agera som återuppstånda förband.
Sen delar Docenterna in showen på samma sätt som Motorhead gjorde när de firade .. varje epok avhandlas och allt avslutas såklart med Solglasögon.
Vad säger du Joppe?”

Så döm om min förvåning när jag idag kliver upp i Arla morgonstund och med kaffe och macka bänkar mig framför TV4s morgonprogram, så plötsligt börjar Docenterna spela ”Utan dig”.
Men...?
Kan man börja en söndagsmorgon på ett trevligare sätt?
Nä, såklart inte.

Det visar sig att bandet är aktuella med en ny samling som sammanställer åren 80-07 och dessutom kommer bandet att spela på diverse festivaler i sommar.
Låt mig bara utbrista – HURRA!!
Även om min ovanstående önskning om ett speciellt "Docenternas 30-årskalas" inte kommer att infrias så kommer jag inte att missa bandet i sommar. Fan, jag har inte sett Docenterna sedan de åkte runt med Eldkvarn och ”Sjunde himlen” var deras dåvarande ”hit”.  Känns som det är läge nu. För efter årets festivalspelningar lär det säkert dröja till 2012 innan de åter samlar sig för att plocka upp instrumenten. Men icke desto mindre kommer jag att vara där om fem, tio eller femton år bakom mina Solglasögon.

Glöm inte heller att du kan läsa om Docent Död på PUNKTJAFS.

Upptäckte också att Docenterna finns på YouTube. KLICKA HÄR!

Kommentarer
Postat av: Pecka

docenterna är så underskattade

2007-01-28 @ 20:40:23
Postat av: Pibben

Jo fan. Det skulle sitta fint med en dos docenterna ;-) T-shirts -Walk on water har man ju inte hört på år och dar så, javisst för helvete. Kör bara kör!

2007-01-29 @ 20:15:39
Postat av: Plattlaggen

Hallå Farbror Punk,

jag hittade ett inlägg om Docent Död från Radio Stockholm...kolla länken/inlägget nedan. Har du alltså det inspelat? Jag hade det ju också på en kassett men den har kommit bort efter alla år tyvärr.
/Peter ("plattlaggen" på blogg.se)

----
http://www.monoform.com/johansson/archive/guestbook/archive_guestbook47.html
Långholmsparken har man ju "hört" var det du Reine som spelade in den?
Kungsan var väl Radio Stockholm Docent Död har jag också från RS. Visst är
Strindbergs i kungsan en bra spelning, det var den första liven som jag
körde om och om på min Freestyle, innan Strindbergs-livesamlingen växte.
F Punk
- Wednesday, July 05, 2006 at 03:45:45 (CDT)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback