Återbesök på Reeperbahn

Trots att Reeperbahn var ett av de mest omskrivna svenska nya-vågenbanden när det begav sig, tidigt 80-tal, har aldrig gruppens skivor varit föremål för en värdig återugivning på cd.

Men nu, 29 år efter Långholmsspelningen med Ebba Grön och Skabb, som också sändes i Sveriges Radio P3, ska alla skivor släppas på nytt.

- Min plan är att ge ut dom sex låtar som finns på Parkdemon, vilken gjordes någon månad innan debutalbumet, med fantastiska versioner av Pictures From Japan och en helt intakt version av National Front., förklarar Dan Sundqvist och fortsätter.
- Dessutom vill jag även ha med några sköna replokaldemos samt lite annat smått och gott som t.ex. "Suicide". Allt detta tillsammans med våra TV-framträdanden på DVD bildar en Pre-Reeperbahn CD. Demos, radio och TVspår.

Alla skivor kommer att inkludera extrasspår i form av gruppens singlar men också outgivna låtar från de olika skivinspelningarna. Dessutom kommer varje skiva att inkludera en fullmatad booklet med massor bilder och informativ text. Dan efterlyser material. Har ni några foton på Reeperbahn, kontakta Danne genom hans MySpace-sida. -
KLICKA HÄR!

Och för er som är nyfikna på hur de tidiga replokalsinspelningarna låter. Gå då till Reeperbanhs sida på MySpace - KLICKA HÄR!

Kommentarer
Postat av: pecka

jaha då var det dags igen att köpa upp skivor som man har ännu en gång, dessutom för tredje gången, men vad gör man inte för ett av Sveriges bästa band genom tiderna

2007-07-13 @ 12:42:23
Postat av: F Punk

Pecka: Du får väl recensionex kan jag tänka mig. Själv tycker jag att pre-reeperbahn cd är det roligaste. Det är poplåtarna jag som är bäst men efter Lycklig-singeln var det tyvärr slut på popandet och pukandet började. Hur som helst. Det är ändå en kulturgärning att göra genomtänkta återutgivningar som medlemmarna varit med att sammanställa.

2007-07-13 @ 13:08:22
Postat av: pecka

får o får, ibland kan jag tugga åt mig men gefle dagblad är så liten i deras ögon så jag får nog köpa men jag tycker de var bäst på sita flopp skivan ;)
min senaste krönika BTW
http://www.gd.se/Article.jsp?article=108440
handlar om ett annat bra band

2007-07-13 @ 13:09:51
Postat av: Andy

Kul med tidigare demo´s inspelningar som ett komplement, annars
tycker jag plattorna idag låter lite ur tiden?(lynchning...) Havet ligger blankt är fortfarande bra, kanske får lyssna igenom Venuspassagen igen, det var ett tag sedan. Live såg jag dom några gånger 81-82 och det var bra.

2007-07-17 @ 12:22:42
Postat av: Flöjtrockarn

1:a Lp:n (CD-n) är bäst ihop med Lyckligsingeln.

Eddie Sjöberg och Peter Korhonen - vilka musiker!!!

2007-11-29 @ 17:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback