Nattkräm

När jag rotade efter Nattkrämsklipp nyligen hittade jag Mats Olssons recension av debutsingeln "Håll mig hårt". Då lät bandet mer som ett ungt rockband som influerats av hårdrock och Status Quo, lyssna bara på "Tåget", detta till trots fanns också en popmelodi i botten. Något som senare skulle bli ett signum för Åkersbergagruppen. Lyssna också till den snyggt snodda Venturesslingan (Walk don´t run) på "Håll mig hårt". Stilfullt och bra.

27020-336
Nattkräm - dagens bästa "hemkörda" singel
Nattkräm: "Håll mig hårt" (ÅMG)
Mycket fin låt med tung Stones-laddad rytm och lysande gitarrspel. Älskar också den pådrivande "Tåget" med bra gitarr och oemotståndlig rytm.
Nattkräm är från Åkersberga och är ett av de bästa "hemkörda" gäng jag hört. Plattan finns i 500 ex, men ett stort bolag borde genast ta hand om distributionen.

Håll mej hårt
Tåget

Kommentarer
Postat av: Senap

"Täget" = Kjell Höglung på speed? Jävligt kul låt iaf!

2007-07-19 @ 11:54:16
Postat av: Andy

Enormt att det är samma band som senare släppte trampa på och romantiska pojkar. Att Mats Olsson gillade det här behöver man ej gissa sej till, vad jag kommer håg dissade han allt som hade lite punkattityd(Rude kids, Baiters, APin etc) och hyllade lite mer(Hemska)Pubrockiga band.

2007-07-21 @ 16:23:03
Postat av: my paper

mycket intressant artikel


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback