Tvättnostalgi

Står i tvättstugan och viker t-shirtar och kalsonger, när jag plötsligt tänker: "Jag skulle tagit med en öl".
Och när denna tanke når fram minns jag en tid en plats och en annan tvättstuga.
Det var på den tiden jag jobbade på Saab i Trollhättan och bodde på Sylte. Jag och min gode vän Roger tyckte att tvättning var rätt trist. Så vi brukade köpa lite bärs och tvätta när vi kom hem från kvällskiftet på fredadagar 22.30. Var ändå fredagen förstörd genom att vi var tvugna att arbeta var det lika bra att vi tvättade och festade lite. Det var så att säga nytta med nöje. Ack ja. Som en parantes kan bara nämna att tvättstugorna på Humlan ligger ute på gården så vi störde ingen genom att tvätta på natten.
Ja ibland suger det att vara vuxen och sköta vuxensysslorna lika tråkigt som andra vuxna.
Så därför knäcker jag en bärs och glider ut på balkongen nu.... ahhh.

Kommentarer
Postat av: Pibben

Härligt! Minns hur jag fylletvättade i tvättstugan som låg i en egen byggnad. Fylletrött satte man sig i det stora torkskåpet och med lite värme på sov man tills tvätten var klar. Det var tider det. :-) Fridens.

2007-06-02 @ 19:25:21
Postat av: F Punk

Pibben: Att nyttja torkskåpet på detta sätt var en nyhet för mig. Ok jag vet att det ska ha hänt på "dagis" men på "vuxis" det var en nyhet ;o)

2007-06-02 @ 19:29:58
Postat av: Pibben

Jag var 18 då, bodde i egen lägenhet och tvättade näst intill endast under pistolhot. Då kunde allting hända, väntade in en ledig tid när alla ´"normala" gått och lagt sig, vad gjorde man i väntan, jo söp feståss. Sedan gick man till tvättstugan. Rent och sent blev det. Har sovit några timmar i det stora torkskåpet. Inget jag skulle göra idag.
;-)
Fridens.

2007-06-02 @ 21:34:01
Postat av: Pibben

Glömde säga att torkskåpet var gjort för att torka mattor, det var så stort så man kunde ligga i det. Zzzzzznark.

2007-06-02 @ 21:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback