Göran Persson och Carl Bildt. Nu äntligen buksvågrar

Det är skönt att se den gamle girigbuken och storpotäten Göran Persson visa hur god kålsupare och pengakåt buksvåger han verkligen är med Calle Bildt. Själv är jag inte ett piss förvånad. Sossarna och framförallt storpotäten själv har aldrig gjort någon hemlighet över att det är medelklassen och småborgarna som man bryr sig om. Arbetarklassen är för sossarna bara ett retoriskt ord att slänga in i debatten när det passar deras syften.  Vad jag kan däremot undra är hur många gamla socieldemokrater som känner sig både besvikna såväl som förrådda.

Vart tog idealet vägen som en gång du sa
Vi skulle alla vara lika idag
Du skulle föra proletariatets kamp
Nu sitter du där som PR-pamp!


Fy på sig sosse, vad det luktar skit!
Fy på sig sosse, det enda du tänker på är egen profit.


Kommentarer
Postat av: Punksvin

Är du förvånad?
Hela politiken i Sverige har klumpats ihop till ett stort politiskt korrekt block i mitten med sju olika falanger.
Det enda rätta är att skita i att rösta eller att rösta blankt för att man tror på demokratin men inte hittar vettiga alternativ. Jag valde det sistnämnda i förra valet och ångrar mig inte ett smack!

2007-05-09 @ 22:54:54
Postat av: F Punk

Knappast, som jag skriver är jag inte ett piss förvånad. Men gamla sossar kanske är det. Och att blankrösta är ett helt ok alternativ. Fast folk väljer ju alliansen och SD som "alternativ" det är ju som att skita i dricksvattnet. (framtiden)

2007-05-09 @ 23:09:36
Postat av: Robban

Håller med er.Inte förvånad - han visade ganska snart vad han stod då han var vid makten. det tråkigaste var att var att försöka förklara detta för inkrökta fackliga arbetskamrater - sossarna är bra - ven fan som än sitter där. Har inte riktigt hajat det resonemanget. Bara att den fackliga organisationen tyvärr lider av skygg lappar och rädsla för att gå vidare.

2007-05-10 @ 21:44:52
Postat av: Andy

Göran, en sann "Kommunistkapitalist" som tillsammans med Nya ordförande i S bäddar för en högervinst även nästa val...

2007-05-12 @ 22:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback