Påpekande

Kanske är det bäst att kasta in en brasklapp direkt.
Jo, jag gillar de nedanstående låtarna.
Nej, jag är inte rädd att köra lite tyskt.
Jo, förvisso är det väldigt opunkigt att tycka om kastratsång, dubbla baskaggar, gitarrsolon och långt hår. Men det är ännu opunkigare att tro att punk innebär att följa punkpolisen. Punk är frihet att våga tycka vad man vill.
Nej, bara för att man gillar metal betyder det inte att man avstår från annan musik.
Ja, i min bok kan man blanda metal med lika delar nothern soul, indie, singer songwriter, pop och punk.
Jo, det finns metal med vettiga texter.
Ja, förvisso uppskattar jag också hjärndöda texter om "heavy metal forever" och "party all night".
Ja, som svar på ovanstående. Hårdrock har lika många subgenrer som punk.
Ja, jag gillar alla förutom Nu-metal. Jag fattar inte vitsen med Limp Bizkit när vi har Rage against the machine och Clawfinger som är fan så mycket bättre.
Jo, jag är uppväxt med Black Sabbath och Deep Purple.
Ja, jag gillar Manowar.
Jo, jag tycker de är fåniga.
Ja, hårdrocksballader är mesiga och fjolliga, än sen?
Nej, ingen vuxen man bör visa rövskinkorna som Blackie Lawless gjort.
Ja, black metal är bra, men lika fånigt som Manowar.
Jo, jag uppskattar kristen hårdrock, trots att jag gått ur svenska kyrkan.
Ja, metal är arbetarklass precis som Oi.
Ja, Motorhead är det band som samlat alla kategorier av publik. Men Motorhead är rocknroll inte metal.
Ja, metal har sugit upp lika mycket PUK rock som punk, Marilyn Manson, Paradise Lost och alla band med kvinnlig operasång.
Ja, jag var oändligt trött på kukrock innan Nirvana slog igenom.
Ja, jag var oändligt trött på grungeinspirerad musik innan Darkness slog igenom.
Ja, hårdrock är tillbaka igen. Både nya och gamla band inom nästan alla genrer. Personligen är jag mest glad åt att thrash och glam/sleaze är inne igen.
Nej, jag kommer inte att spara till pudelfrisyr igen.
Nej, jag kommer inte att sluta blogga om hårdrock.
Jag kommer inte att sluta blogga om någon musikstil som jag gillar. Som Pibben så snällt påpekade att jag borde kanske starta en "Musiktjafs". Fast jag valde att skaffa en blogg så jag kunde skriva fritt och stå för vad jag tycker. Mitt forum på webben helt enkelt.

Sådär ja. Senap du förstår såklart att jag skojade. Men du vet också att metal det skojar man inte om ;o)
Som Beth skulle sagt: Wooooaaaaahhhooohhhhh!!!! *i falsett*


Kommentarer
Postat av: Senap

Jo, jag håller med mycket av det där.. kanske inte det där med kristen heavy-metal. (Ok, då, då Stryper va OK. Ha Ha) Och inte Manowar, för h-e. Såg dom för några år sedan tillsammans med Dio och Motorhead och visste inte var jag skulle ta vägen. Och då pratar jag inte bara om scenshowen. Musikaliskt oxå. Nåt av det mest pinsamma jag har sett i hela mitt liv.
Men som sagt, jag är också uppvuxen med hårdrock, har uppskattat en del ballader (Aerosmith och Guns'n'Roses var väl bäst på det ämnet), prenumererar på Close-Up sedan många år tillbaka, fast jag sitter mest som ett fån när jag lyssnar på Soundcheck-CD'na. Förstår mej inte alls på större delen av Death/Black-metalbanden som av nån anledning alltid kommer på de 3-5 förstaplatserna. Men det är kul att läsa om banden. Och man får alltid lite nya tips på band som Poison The Well, Maylene and the Sons of Disaster mm. Tycker även att det är svinkul att glam/sleaze-vågen är tillbaka, även Trashen för det gillade jag en del oxå. Och bra att din blogg innehåller allt som du tycker är relevant, vare sej det är film eller musik eller politik. Synd att du inte skaffar nån av dina gamla frillor igen, bara. Några av dem gick ju inte av för hackor!

2007-05-20 @ 14:13:35
Postat av: daniel

"Other bands play, manowar kill!"
skål. Genre bögerier är för folk med liten snopp.

2007-05-20 @ 15:43:21
Postat av: Anonym

Sweet, Alice C, Thin Lizy, N. Y dolls, Stooges, Jimi Hendrix, Blue Ö. cult, AC/DC, Iron maiden, Motorhead, Hanoi rocks, Easy action, Poison(1:a plattan), D. Purple, Black S. och några till där är min referens iallafall angående Hård-rock

2007-05-23 @ 14:58:29
Postat av: Andy

Ovanstående är mitt
dvs Andy

2007-05-23 @ 14:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback