VA!?

Enligt lyxforskaren Anneli Ståhlberg, vid Lunds universitet, ligger elfte september-attentatet till grund för shoppinghetsen. "Shoppingen blir en flyktväg."
Om en ny Gucciväska, en fet stadsjeep eller ett par nya silkonpattar är sättet att söka tröst i en osäker värld. Ja, då fan hoppas jag att det går åt helvete.

För om vi inte i nödens och osäkerhetens stund vill bry oss om våra nära och kära utan ägnar oss åt meningslösheter. Då är vi värda en stor jävla fet smäll som sänker in oss i en evig atomvinter.
Håhåjaja...*suck*

"Nu när rikedom går över lik kanske pengar är bortkastat slit?Kanske rikedom är att va fri? Är du fattig eller rik då?
VA?!"
Johan Johansson

Kommentarer
Postat av: Beth

Jag tänkte ungefär detsamma då jag läste artikeln... Ska vi tycka synd om de stackars storshopparna nu, som lider så hemskt efter 11 september-attentatet? Tänk en sån empati de måste känna med offren då det får så stora konsekvenser i deras liv! Eller var det rädslan för ett liknande dåd på Stureplan som framkallade denna fruktan..?

Puss på dig Jocke! Nu har jag jobbat klart för idag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback