Dags igen - säg hej

Ja i takt med att antalet besökare på bloggen ökar, tycker inte det var så länge sedan det var typ ett snitt på 30 om dagen, blir jag nyfiken på vilka de nya är. Ni "stammisar" känner jag till i lite olika utsträckning. Men ni som gör att det numer är 1000 punks (kulturkoftor kanske..) varje vecka ge er nu till känna berätta varför ni kikar på just min kulturblogg. För jag har ju inte längre några ilskna utfall på den här bloggen, den gnälliga Farbror bor som ni vet på ett annat ställe där han får skälla över borgarpack och andra mänskligt formade fekalier som skänker tillvaron en genomträngande doft av skit.

Berätta om det är musiken, nostalgin eller något annat som får er att glutta runt på min blogg. Tala även om vad du tycker om själva innehållet, som det är nu och som det var förr. För tanken med "kulturbloggandet" är att det ska vara ett komplement till Punktjafs för mig. Här kan jag ta ut svängarna med musiken. Här kan det handla om pop, punk, metal, glam eller annat som tilltalar min smak. En smak som är diverserad tack vare just punken, för utan den som ögonöppnare hade jag nog haft en mer homogen och konservativare smak. Men tack vare punkens spretighet och dess rötter kan jag idag glädjas åt ett veritabelt smörgåsbord av underbar musik.

Men för fan.. ta och skriv nu. Kommentarerna är det miljövänliga bränslet för bloggen.

Kommentarer
Postat av: Leppe

Varför man gluttar på denna blogg..hmm jo för att man har ett intresse i musik och ja även den nostalgi som dyker upp här om hur det var, när man var ung =)
,,,ja nått sånt är det väl som drar en hit i tid och otid...tar en titt på gnäll farbror'n då och då ochså för att se om det gnällt nått,,så man vet att man inte är ensammen om att gnälla på patrasket som styr....
ha re /Leppe

Postat av: Senap

Yeah yeah whatever...
Sex Pistols till Peace and love 2008.
Det är väl nåt att hänga i granen?

2007-12-01 @ 10:49:54
Postat av: Danne

Tja! Jag kollar bloggen för att den är intressant och läsvärd, får tips om musik som jag är för lat för att upptäcka själv, sen är det skönt att nån är gubbgnällig på allvar.
Rock on!

2007-12-01 @ 11:10:14
Postat av: Peter

För att bloggen är läsvärd! Musik, nostalgi och Glögg!
The Holy Trinity!

2007-12-01 @ 17:13:42
Postat av: Pecka

För jag har så lite att göra + att jag vill få nya pedagogiska tips inför framtiden (vågar väl inte berätta här att tackade nej till Pistols på sjöhistoriska trota att jag blev bjuden av Virgin, men hade sett Velvet undergrounds återförening på Roskilde året före, och skulle nog inte klara av flera kändes det som)

2007-12-02 @ 21:22:15
Postat av: Andy

Tja. Tänkte säga hej eftersom du tyckte det.

Andy kallas jag och spelar trummor i SKÄNKS. Du som gillar punk kan ju kika om du vill.

Jog ramlade in på sidan för att jag letar efter 7"-mp3:or från förr. Kul blogg du har!

2008-07-19 @ 17:01:58
URL: http://www.myspace.com/theskanksswe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback