Läget - en uppdatering

Ni som läser bloggen har säkert märkt att jag inte bloggar varje dag och ibland inte mer än nån gång i veckan. Och lite med anledning av Sörlings beslut att lägga ner sin fina Södrapromenaden-blogg, tänkte jag förklara läget.

Jag har fått lärarjobb i Edsbyn där jag återfinns på sjuornas arbetslag. Detta innebär pendling med buss. Uppstigning 06.00 återkomst 16.45. Och som ny inom läraryrket är hjärnan lite ockuperad av arbetet och dess för och nackdelar. Något som hämmar lite av den bloggfrenesi som kan infinna sig när man har lite långtråkigt.

Jag har heller inte orkat ta mig an Punktjafs och/eller de andra sajterna jag driver. Dock måste jag tillstå att jag har lite lust att både jobba med NT-sidan och med Punktjafs, jo, jag vill täcka upp Norrköpingspunken och Köpingspunken. Därtill har jag även kastat ut förfrågningar om att få lite hjälp med några band, men tyvärr inte fått någon respons. Och eftersom jag avskyr att tjata på folk så lär dessa band förbli "odokumenterade" i ett vidare perspektiv. Då tänker jag på Svenskt Rockarkiv där jag arbetar med att dokumentera den tidiga svenska punken.

Men, jag tänker inte sluta blogga. Ingen väg! Som man säger på engelska. 11 år av envetet och ibland jävligt trögt arbete med Punktjafs har gjort mig segare än en gammal fjällbjörk. Med andra ord, fortsätter jag i härligt ojämn men stadigt takt, lite så som Mantas, Chris Witchunter eller Happy trummar, att skriva, bjussa på pressklipp, musik och annat kulturellt tjafs. Jag gör även mina Gubbgriniga utfall på min andra blogg.
HÄR!
Fortsätt kommentera.
Kärlek, solidaritet och varm glögg - kamrater!


Kommentarer
Postat av: Lia

fin blogg

Postat av: Andy

Grattis till jobbet Jocke! Måste kännas kul med helt nåt helt nytt från scratch.

2007-11-09 @ 20:31:15
Postat av: Daniel

Rock on! bästa bloggen på det wunderbara internet!

2007-11-09 @ 22:36:13
URL: http://publicimage.bilddagboken.se/
Postat av: Linda

Känns tryggt att höra Jocke. Vete fasen vad jag skulle ha som startsida om du slutade blogga...

2007-11-09 @ 22:51:18
URL: http://www.myspace.com/arabensanus
Postat av: pecka

bra, fortsätt så o kämpa på, edsbyn kan inte vara lätt ;), du kunde ju ha satsat på Gävle

2007-11-10 @ 10:42:04
Postat av: F Punk

Allihop: Tack för de snälla kommentarerna. Och det känns fan så skönt att jobba speciellt som man gör en insats för att hjälpa de som inte tycker skolan är så lätt. Att jag dessutom betraktas som en "data-expert" bara för jag kan hantera en dator känns som en juste bonus ;o)
Pecka: Jag tror att jag får lite bättre betalt i Edsbyn än Gävle, sen är det inte helt olikt Torsby. Med andra ord det känns som att vara hemma ;o)

2007-11-10 @ 11:35:27
Postat av: Peter

Är gift med en lärare så jag vet att arbetet kan fylla ens vakna timmar. Jag hoppas att du bloggar på, tittar in dagligen.
Lycka till!

2007-11-10 @ 23:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback