Rude Kids-nostalgi

Det kom ett litet mail från Ola "Spaceman" med en kul länk som jag inte ville undanhålla er.

"Det här klippet dödar liksom alla tankar på någon som helst form av reunion...
...allt finns ju med - tajtheten, spelglädjen, tekniken, fokus.... "

http://www.youtube.com/watch?v=W7naFMYu5i4

Lite Rude Kids-nostalgi från en spelning med Berlin i Uppsala. Reportern blandar ihop Berlins och Rude Kids låtar. "Knocking on Hitlers grave" en text om nynazism var en låt i Berlins repertoar inte Rude Kids som det antyds i texten.
Klicka på bilden för förstoring.
27020-456


Kommentarer
Postat av: Daniel

En lite piggare version av härliga feta norrmän:
http://www.youtube.com/watch?v=NS_n_6MEOKw

2007-11-05 @ 22:00:49
Postat av: The Vince!!!!

Oj, nu blir man riktigt nostalgisk, jag såg faktiskt Rude Kids en gång i slutet av deras karriär, fast då lirade de mer pop än punk.

2007-11-05 @ 22:26:55
Postat av: Andy

Enormt udda version, lite kul och mycket punk...
Rude kids låtarna är grymma än idag, men live var
det nästan ännu bättre. Fick förmånen att se dom live Hösten 1979. Synn det inte finns nåt från SVT inspelat eller något annat???

Absolute ruler

2007-11-05 @ 23:34:37
Postat av: Robert

Ett par gånger i halvåret smäller jag på min samlingsplatta med Rude Kids, lika skönt varje gång. Man förflyttas bak i tiden till 4:an, Verket och alla andra ställen man såg bandet på. Härliga tider.
Och varje gång funderar jag ännu ett varv på om Spaceman verklgien såg något i dom där brillorna, starkt fascinerade av dom på den tiden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback