And now... The Runaways

De som känner mig vet hur mycket jag gillar The Runaways och att jag varit ett fan ända sedan debuten. Att det förvisso finns en hel del liveinspelningar med bandet är inget nytt. Men i musikbloggarnas breda fåra finns också bootlegbloggarna fyllda med demos, udda tagningar, liveinspelningar och annat smått och gott. Så, för den drygt vecka sedan snubblade jag över bloggen Hear Rock City.
Och där bland alla lievkonserter med Y&T, Van Halen, Georia Sattelites, Kiss, Ozzy, Queen, Cheap Trick mfl hittade jag spelningar med Joan Jett, Lita Ford och... The Runaways. Dels den klassiska Starwoodspelningen från 1976 (se nedan) men också en annan lika surevärn spelning från Agora Ballroom samma år.
27020-444
Behöver jag ens nämna att ovanstående inspelning är helt suverän. Originalkvintetten var den klart bästa och giget visar med all tydlighet detta. Ljudet verkar vara direkt från mixerbordet så det låter kalas.
27020-446
Klassiska Starwwod. Kanoninspelning och ännu ett suveränt gig av The Runaways.
27020-445
Dagens länktips -
Hear Rock City

Kommentarer
Postat av: auge

gôtt å va arbetslös... jag menar, att då har man tid att hitta sådanna häranne fynd =)

men, hur lyckas du ladda ner något från filservern, sharebee com? eller är jag bara dum som vanligt!?

Postat av: Walle

Hejsan,



Jag kan inte hitta de två spelningarna någonstans (kollade länken) och undrar om du kunde hjälpa mig? utifall du laddat ner dem så kanske du kunde tänka dig att låta mig få ta del av dem.



Tack på förhand

2008-07-30 @ 05:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback