Nu snart är det dags

Ja, jag vet att jag är sen. Väldigt sen rentutav. Men, när jag kollade för en månad sedan, just när hösten visat sitt fulaste anlete, fanns inte en rad intressant fakta att tillgå. Så tiden gick och hösten blev istället varm och rent av mysig. Jo, visst var det så. Nu ska det erkännas att jag inte avstått bara för att de värsta frostnätterna uteblivit. Nej, jag har naturligtvis min vana trogen inhandlat de sista skälvande resterna av förra årets selektion. Men nu snart är det då dags på allvar igen.
Jag talar naturligtvis om årets GLÖGGPREMIÄR!

27020-416

Årets premiär är indelad i två faser. Från och med den 1:a november finns nämligen Blossa Trestjärnig spetsad med Calvados i beställningssortimentet. Inte nog med det. Vin & Sprit erbjuder också samtidigt årets julklapp, ja, jag sa årets julklapp. Blossa x 5 (160:-, 5 x 200 ml) en samlingsserie med tidigare utgivna årgångsglöggar. 
27020-417
Det hela kulminerar den 16:e november med släppfesten av Blossa -07. Denna gång smeks våra smaklökar av havtorn och kanel.
"Det lilla brandgula bäret havtorn växer vid strandkanten längs östkusten från Norrtälje och ända upp till Piteå. Det anses som ett riktigt mirakelbär fullt med vitaminer och antioxidanter. Bäret som även kallas Nordens passionsfrukt, har en frisk smak som med den extra touchen av kanel elegant balanserar det söta i glöggen."
27020-415
Ja, nog är det en novembermånad som man ser fram emot.
Pricka nu för den 16:e i din kalender, låt denna dag bli en gemytlig högtidsstund i novembermörkret. Var även en riktigt glöggentusiast som jag och häng på låset, det är bara trams att köa för X-Box, Harry Potter eller Rolling Stones - det här är den riktiga skiten, så ses vi i kön.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Vi ses i kön
Kanske en avsmakning i Bollnäs
o jubbar du i byn nu eller

2007-10-08 @ 07:41:54
Postat av: Linda

En Blossa x 5 får det bli. Även om den trestjärniga med smak av calvados låter nog så lovande. Men det får mig snarare att längta efter en renodlad Calvados istället. Tack för tipset!

Postat av: Moa (CrazyCat)

Gah! Längtar! Finns inte mycket som slår glögg!

2007-10-12 @ 13:48:06
URL: http://crazycatspurr.blogg.se/
Postat av: Farbror Punk

Johannes: Troligtvis får jag fortsätta jobba i byn så vi kan säkert ha en glöggkväll.
Linda: Calvados och glöggkryddor, det låter i mina öron som reggae och punk... perfekt!
Moa: Nä, det finns nog inget som slår glögg skulle jag vilja påstå. Finns ingen dryck som är så god varm, inte ens varm chocklad, grädde och två kapsyler stroh rom.

2007-10-12 @ 17:11:48
Postat av: morry

länge sedan jag var här nu, men jag visste väl att du skulle ha koll på glöggen! Imorgon blir det systemet.

2007-11-01 @ 23:34:16
URL: http://markatta.com/mary/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback