Malte X - Försent

27020-396
Igår släppte Malte X sin andra fullängdare "Försent". Mina tidigare bekantskaper med den gode Malte har begränsat sig till diverse samlingsskivor. Men jag har alltid uppskattat den högoktaniga blandningen av punk och sleazeig-actionrock på svenska.

På "Försent" är merparten låtar av ovanstående kategori. "Stjärnstoft", "Du är i bild", "Alla mot mej", "Vad är problemet" och "Dött lopp" fräser förbi. Definitivt min kopp med glögg!
Men nu är inte alla spåren veritabla fartmonster. Titelspåret - "Försent" håller igen tempot och bjuder dessutom på en klistrig refräng som sitter efter en lyssning.

Sumering: Malte X visar med all tydlighet att man kan ägna sig åt att spela tuff rock och samtidigt sjunga på svenska.

Dagens favorit: "Alla mot mej"


Kommentarer
Postat av: Danne

Förra skivan med Malte "Jag minns inte, men det va säkert jag" är riktigt bra. Den har gått många varv här hemma. Har stora förhoppningar på den här också.

2007-09-13 @ 15:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback