Modetips från Farbror Punk

Beth och jag har ett Kuttra7 ihop. Nu har vi inte producerat så mycket ihop än, om man nu bortser från vår lille Sven-Iggy, som det är släppfest för runt 7 juni.
Hur som helst har vi alltid pratat om att göra snygga och annorlunda t-shirts eller tröjor. Så när Beth gjorde en Bollnäströja till mitt tecknade alter ego, såddes ett frö om att göra en sådan kollektion på riktigt. Och nu har vi realiserat idén med nedanstående Hälsingehoods (ja, det heter ju så på svenska). Notera också den hälsingska flaggan på armen.

För närvarande existerar bara tre provexemplar av vår Hälsingehood bestående av en svart respektive en vit tröja. Tanken finns också att göra en röd tröja och även t-tröjor.
Kom gärna med kommentarer eller förboka ditt exemplar. Priset kommer att ligga på runt 550 kr då själva tröjan är av hög kvalité och är rätt dyr i inköp. Men du kommer garanterat att vara den coolaste snubben i ditt kvarter.
image630

image632


image631


Kommentarer
Postat av: Amanda

Nice blogg! ha en trevlig dag!

Postat av: Robert

Tröjorna är snygga, men jag vet inte hur dom skulle göra sig på Hornsgatan egentligen.
Passar vidare länken till mer lämpade personer.

2008-04-26 @ 15:17:32
URL: http://sodermalm.wordpress.com/
Postat av: pecka

hmm är lokalpatriotism bättre än vanlig patriotism?
Sverige tröjor skulle du knappast ha eller?
fast de var ju snygga måse jag erkänna ;)

2008-04-26 @ 17:29:40
Postat av: Linda

Hade det stått Värmland så hade jag beställt två exemplar snabbare än du kan säga Glöggparty. Mycket snygga pastischer på ett av mina favoritmärken; Lonsdale. Men era är ju faktiskt snyggare. Finns det någon speciell tanke bakom bocken? Hälsinglands landskapsdjur har jag för mig är Lo.

2008-04-27 @ 03:07:28
URL: http://www.myspace.com/arabensanus
Postat av: Beth

Hej på dig Linda!

Vi får väl ta oss an de andra landskapen nån gång i framtiden!

Som urhälsing och bockvän kan jag tala om att du har helt rätt i att lodjuret är vårt landskapsdjur - men bocken är vårt landskapsvapen!
Jag klistar in ett citat från Bockens Vänners hemsida så du får veta lite mer:

"Bor man i Hälsingland stöter man dagligen på landskapets mest utmärkande symbol hälsingebocken. Den återfinns i sägner och ortsnamn, som utsmyckning på husfasader, som hantverk och konst, i klubbemblem och logotyper, i stadsvapen och naturligtvis i landskapsvapnet. Listan kan göras lång. Bocken finns överallt, det är ingen överdrift."

Läs mer här: www.bockensvanner.se

Och Pecka, visst får man vara lokalpatriot! Att se värdet av sin egen hembygd får knappast någon att må sämre.

Frid å fröjd - tack å bock!

Beth

2008-04-27 @ 10:28:21
URL: http://www.bethhansson.se
Postat av: Per

Jag köper en direkt!
Bor man i exil så måsta man visa vad som gäller. Ska sätta upp en bock på huset också. Borde lyssna mer på Missbrukarna

2008-04-29 @ 23:10:30
Postat av: Linda

Aha... Man lär sig något nytt varannan dag. Tackar Beth.
Nu är ju tröjan så grymt snygg att jag faktiskt funderar på att köpa en ändå. Eller... kanske FÖRST flytta till Hälsingland och sedan inhandla tröjan? Får ta en diskussion med resten av familjen angående flytten. ;)

2008-04-30 @ 12:01:56
URL: http://www.myspace.com/arabensanus
Postat av: Beth

Jaa, det är klart ni ska flytta till Hälsingland! Här är det fiiint!
Åsså blir det en tröja till varje familjemedlem då! ;-)

2008-04-30 @ 16:00:36
URL: http://www.bethhansson.se
Postat av: Sörling

Snygga... vill ha med texten Östergötland eller varför inte Exilsnok...

2008-05-03 @ 16:05:10
URL: http://www.sirling.blogg.se
Postat av: Igge

Fan vilken underbar idé, blir alldeles varm inombords. :)

2008-05-05 @ 17:00:54
Postat av: Jimmy Bergman

Underbart!!! Vart beställer jag?

2008-05-09 @ 22:28:47
Postat av: Filemon Elofsson

Om ni fortfarande är aktiva är jag oerhört intresserad av av köpa/utveckla tröja/or

Filemon Elofsson sonson till Elvira Åkerlund,Ljusdals moder Theresa!!

2011-05-13 @ 05:06:13
Postat av: Katharina

Det påpekades för mig att bocken ju är en vanlig bock, och inte en Hälsingebock - vad är orsaken till det? :)
(Har förövrigt Hälsingebocken tatuerad på överarmen, så jag har tyckt att det hade varit lite ballare med en matchande bock)

2015-07-19 @ 14:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback