Sommarn` dör

"Jag kämpar vid dess sida men, hösten känns i kvällningen..."
Ja, från solsken, tropikvärme och en känsla av "äntligen!", till ett för årstiden mer typiskt väder - ostadigt.
Så jag borde vara nöjd att Augustibullret blev inställt. Att jag slapp hasa omkring i lera med rengkappa på.
Men...nä.
Jag saknar verkligen den här avrundningen på sommaren, en skön punkfest innan hösten och allvaret tar vid. Lite nostalgi, lite nytt och en helvetes massa röj och glädje. Och nu blev det som sagt inget.
Så hur ska man klara hösten nu undrar jag. Var finns den där sköna avstampen mot Lucia och glöggpremiären?
Tja, jag vet inte?

Sedan blir jag naturligtvis mycket betänksam eftersom det går mer mot nichade festivaler. Så varför funkade inte Bullret i år? Och är detta slutet på en 10-årig era i Lindesberg? Och vem ska i så fall ta över?
Nä, jag tror inte Parne vill sparka igång Bollnäspunken igen. Jag tror att han liksom jag skulle vilja att någon gjorde det så man fick gå dit och lyssna på en himla massa bra band, dricka öl och prata med folk.

Ja, det är lite vemodigt just nu. Som en avslagen pilsner i ett surt och kyligt höstregn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback