Musik som tortyr



Artister har bildat organisationen Zero dB, mot musik som tortyr.
Musikforskare Peter Bryngelsson säger:
"Musik är ett kraftfullt vapen som också kan användas till tortyr. Man spelar musiken i 14 timmar i sträck. Man spelar den i en volym som är outhärdlig. Man kan inte stänga av, man kan inte välja musiken."
Vilken musik som helst kan användas för tortyr, enligt Peter.


Med andra ord, är det dags att vi en gång för alla anmäler Carola för brott mot Genevekonventionen. För vad annat än tortyr och mänsklig förnedring är det, nu i juletider då Carolas julsånger formligen sprejas ut likt napalm över oskyldiga och icket ont anande medborgare.
Och när checkarna från STIM rasslar in för december månad skrattar skadeglatt Carola hela vägen till banken. Inte konstigt att hon år efter år kan vara en fortkörande diva.


Så kära vänner dags att agera. Låt Carola stå till svars för brott mot mänskligheten.


Kommentarer
Postat av: pecka

ja jag är med och vittnar

2008-12-11 @ 23:44:23
Postat av: Peter Piper

Jag kontaktade Amnesty redan 1992 men fick inget gensvar. Funderar nu på att gå vidare till EU-domstolen. Bra att du tar upp det här Farbror Punk. Denna tortyr måste stoppas!

2008-12-12 @ 12:15:49
Postat av: Lee Harvey

kan inte TV4 o Agneta Sjödin starta nån gala av något slag mot denna skamlösa kränkning av ett helt folk!



typ.



2008-12-12 @ 14:55:24
Postat av: F Punk

Lee Harvey: Jo, fast Agneta Sjödin är en motsägelsefull kvinna. Å ena sidan var (är) hon ett stort fan av Stiff Littele Fingers. Å andra sidan har hon haft ihop det med Runar ?!?!

2008-12-12 @ 17:06:23
Postat av: Daniel

Ej att förglömma Peter Jöbacks jävla julskiva... tortyr är rätt ord

Postat av: Inge A

Förra helgen när var jag på Kafe 44 och härliga No Fun At All lirade (och Topper, ej att förglömma!),såg vi ett skumt par i form av en späd kvinna och burdus jättesur man kliva in och misstanke om Span-Jan, Snut-Knut, Tjack-Jack m.fl snurrade men detta städade par ville ej kliva in i mosh-pitten utan endast lite försynt mäta volymen! Ty, de två kom från Socialstyrelsen eller vad de nu vill heta, men ack vad ledsna de blev när volymen endast var 108 dB, av de 110 tillåtna! Tänk att för länge sedan sprang Carola precis bakom väggen i en replokal och tjöt på ett helt annat vis! Inte konstigt hon kände sig Stand-By?

2008-12-13 @ 03:01:46
Postat av: Moppe

Kom igen... Carola skriver väl inga låtar heller...?

2008-12-15 @ 09:12:27
Postat av: F Punk

Moppe: Du tänker på STIM-pengarna, där har du ju rätt. Men hon har väl som artist ett visst honorar om låtarna spelas offentligt?

2008-12-15 @ 10:53:12
Postat av: Pelle på arkivet

De pengar hon får in om hon nu inte skriver låtar får hon från NCB (som faktiskt delas ut av STIM) samt från SAMI som representerar musikerna, STIM representerar endast låtskrivarna.

2008-12-18 @ 10:48:18
Postat av: Pelle på arkivet

Peter Bryngelsson var väl förövrigt med i bandet Kung Tung om jag inte minns fel? Har även för mig att han spelade i Ragnarök och Prins Lätt.

2008-12-18 @ 10:49:59
Postat av: F Punk

Pelle: Tack för upplysningen. SAMI var det ja... själv har jag ingen sådan ersättning för all falsksång som jag utsätter min omgivning för.



Just fan, Kung Tung från Kalmar... kunde inte för mitt liv kommaihåv var Peter spelade innan. Och ändå har jag varit fan av Kung Tung sedan jag hörde "Sa du nåt?" när den kom i slutet av 70-talet. Det är ju Ulf Beijerstrand jag annars förknippar med Kung Tung.

2008-12-18 @ 14:28:10
Postat av: trassel / keno

Du måste nästan höra Anti Allt (målbrottspunk från Trollhättan någonstans) - Carola... Oerhört bra är den!

2009-02-28 @ 11:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback