Sex Pistols extranummer

Till belackarna av Sex Pistols vill jag ändå påpeka att Pistols väljer inte att avsluta sina konserter med typ; God Save The Queen eller Anarchy vilket hade varit givet i andra fall när det gäller "återuppväckta" band.
Nä, Pistols väljer att avsluta med "kultklassiker". Hakwind må ha tusentals hippies som anser att de är stora med bortsett från Silver Machine har hitlistan varit kort. Jonathan Richman ska vi inte ens tala om, han förkroppsligar kult. Att han dessutom gjorde en spelning på ärevördiga Trash här i Bollnäs är ytterligare en kulthändelse. (Och ja konserten finns på band.) Så för mig var det en helt perfekt avslutning. Pistols coverval har det aldrig varit något fel på. För andra var det kanske roligare att gå hem till campingen.


Kommentarer
Postat av: Robert

Eller för recensenten i lokala tidningen, Mora Tidning (?) som inte fick med hela konserten.

Jag hade en trevlig kväll, trots att jag inte lyckades sniffa upp Kir-lukten runt ditt boende.

Postat av: lom66

Pistols i Borlänge var kanon! Måste rekomendera den färska dvdn med Sex Pistols - There'll Always Be An England, en konsert från Brixton Academy 07 + En tur genom Sex Pistols London guidad av medlemmarna själva.

2008-07-03 @ 11:11:14
Postat av: Captenen

Att köra Hawkwind som extranummer avslöjar SP. Dom var ju hippies innan - Rotten gillade Van Der Graaf Generator och liknande proggmög. Men det kanske är så enkelt att punken bara var upphottad hippienostalgi?

2008-07-03 @ 11:49:57
Postat av: Vippe

2008-07-06 @ 19:59:04
Postat av: Vippe

mys kväll va det för 3e gången så nu förväntar ja mig ingen mer tune från farbröderna utan ja tar minnen från kvällen till mitt hjärta



de e kul att folk pogar/dansar.men när snor brats som fan inte hört pistolerna utan ska va koola med för dagen en sönderklippt t shirts med montly crue och hoppa omkring så folk blir irriterad samt skadade

(till dig som fick näsan spräckt...hoppa inte en gång till på mig då blir de 2 blåklockor åxå)

kul va iaf att se så många+40 med sina avkommor stå och njuta och kanske drömma sig tillbaks till tiden då de begavs

2008-07-06 @ 20:09:24
Postat av: TwangBarKing

Finns den spelingen med Richman på något av dagens mediaformat.Var själv där och skulle bli grymt glad om den fanns att få tag på.

2008-08-15 @ 10:35:04
Postat av: tommyj

På tal om Richman på Trash har jag lagt ut en del bilder på honom + en del annat från Trash på länken ovan. Tycker själv det vore kul att höra spelningen igen.

2008-08-20 @ 20:48:41
URL: http://www.algonet.se/~tommyj/pics.html
Postat av: Farbror Punk

Jag ska se vad jag kan göra med kassetten jag fick på Jonathan Richman på Trash. Ljudet är väl inte det allra bästa, men det kanske kan funka.

Till Tommy: Jag lånar några bilder och länkar till din sida. Jag var på spelningen dagen efter Nås med Johnny Thunders - Sunnemo, då var han alert och bra. F ö en spelning som jag bandade.

2008-08-20 @ 21:12:15
Postat av: tommyj

Kul! Låna hur mycket du vill

Ang Thunders: Var det -83 eller -84? Vore kul att höra det också. Vi gjorde ett försök att banda -84 men det blev helt kasst. Det lär visst existera ok inspelningar från Nås-spelnigarna har jag för mig.

2008-08-21 @ 14:16:56
Postat av: Per

Lustigt. Jag bandade också Thunders konsert i Sunnemo 1993. Jag fick OK med teknikerna att montera upp mikrofonen på mixerbordet. Blev hyfsat ljud. Hörde några år senare att någon bränt en bootleg av den. Mastertapen ligger väl i något förråd bland alla högar med kasettband.

2009-02-24 @ 16:07:20
Postat av: Per

Hmmm.... Fel på 10 år. 1983 var det. Sparade konsertaffischen också.

2009-02-24 @ 16:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback