Peace & Love bara nostalgi?









Nostalgi eller ej. Att se Sex Pistols och Roky Ericson kompad av Nomads var två härliga stunder för mig på Peace & Love. Visst belackarna är många när det gäller Pistols och få när det gäller Roky. Men poängen är att för mig och många andra betyder de här farbrödernas musik små kickar av lycka. Att få höra Pistols mölja genom EMI eller Holidays in the sun gör mig lika glad som när Roky kör eminenta Starry eyes eller Two headed dog. Musik som är tidlös även om artisterna passerat "rebellåldern". För visst ska energisk och upprorisk musik skapas av unga ettriga människor. Sen tycker jag att det är skitsnack att man inte är förbannad som vuxen, att har man passerat 30 är man bitter istället för arg. Vem kom på den absurda idén. Men, å andra sidan när man blir äldre värdesätter man saker på ett annat sätt, uppskattar livet mer och slappnar av lite. Därför kan Nunsted och andra ge Pistols en överkryssad geting. Än sen, jag hade en trevlig stund och det är vad som är viktigt för mig.
Kan tillägga att nostalgibanden DLK och Hanoi Rocks underhöll och gjorde mig och andra glada. För om man inte är glad på festival, när fan ska man då vara glad? Till och med Dark Funeral körde på avspänt småkomiskt mellansnack.

Så i väntan på Bullret lever jag i nuet med lilla Bosse, tampas med nostalgin kring Bernspunken och konstaterar att jag har det egentligen förbannat bra!

Kommentarer
Postat av: Jabbe

Angående diskussionen mellan Uncle Punk and Captain Ass i föregående Pistolsartikel:



Båda era resonemang håller.

Vart och ett på sitt sätt.

Jag själv vidhåller vad jag anfört (dvs. att det kan kännas ballt att Rotten, Cook, Jones & Matlock

drar ett gäng Pistols-låtar i Borlänge).

Annars tycker jag väl det var OK med The Filthy Lucre Tour i mitten av 90-talet, när de gjorde det för att så mycket fans aldrig fick chans att se dem. dessutom fick de ju då själva en chans att "låta bra" live. Filthy Lucre + filmen The Filth and the Fury borde väl kanske ha varit som en slutpunkt om man ser till vad som kunde ha varit coolt.

Men vafan då, kan jag tänka oxå, de får väl lira bästfan de vill.

Skit i det för fan, den som inte vill gå och kolla.



Egentligen borde de lira in en platta med bara Malcolm McLaren-låtar. You need hands, Who killed Bambi + alla andra som Rotten alltid hatat.

Det vore det ultimata joket - att HAN sjunger DOM ! Och detta har jag faktiskt också mailat till Rotten och föreslagit.

2008-06-30 @ 15:06:32
Postat av: Gunilla

En kommentar som inte har nåt att göra med inlägget....



Jag har inte läst särskilt mycket...och förmodligen kommer jag inte att fatta nåt när jag väl börjar läsa..jag är ju trots allt så in i helvete mycket yngre än dig...och dessutom uppväxt i dansbandsträsket..Kan det bli så mycket värre?!



Men jag har hittat hit iaf och bara det är ju värt en stor eloge!



Grattis till lille Bosse också! Det kunde man inte tro för 10 (??!!) år sen när kontakten knöts!



Må så gott lille farbror Punk! :)



På återseende!











Postat av: trassel / keno

Tyvärr är jag då född på 90-talet då Nirvana var stora. Trots att mina föräldrar gillar dansband o jag fått ta mig fram själv när de gäller både klädsel o på musikfronten (de är ett hårt liv att bo på gotland med massa bönder :P ) så har jag tagit mig fram i både vått o torrt. Ledsen blev jag när jag missade Pistols,skulle nämligen åka dit med min kompis egentligen. Istället blev de Rassle Punk Rock.



Jag vet inte varför jag just skrev de jag skrev,men de fanns väl en anledning. Öh... Ja. Din sida är überbra. På återseende hoppas jag / trassel

2009-02-28 @ 11:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback