Glöggtipset



För er som tyckte att Blossa -08 var det svagaste som hänt sedan plastcykeln kommer här ett tips på hur du på ett enkelt sätt kan ge din glögg rejäl stake.
De flesta som är det minsta nere med chillifrukter vet att choklad och chilli är en kombination som både lyfter smaken och piggar upp. Och när jag ändå hade köpt på mig ett lager Lucia chokladglögg tänkte jag helt sonika: Ja, varför inte?!?!

Så på enklast möjliga sätt smaksatte jag glöggen med chillin. Jag tvättade en frukt. Skar upp den på ena långsidan lät fröna vara kvar och så petade jag ner frukten i halsen på en flaska Luciaglögg. När jag smakade efter några timmar var det en mild ton chilli i eftersmaken. Nä, bättre måste det bli tänkte jag och lät det hela stå över natten.
Nästa morgon smakade jag och munnen fylldes av både glöggens sötma och chillins hetta. Det var perfekt!
Då hade frukten varit i flaskan ca 12 timmar.

Så för er som törs testa något nytt och gott. Gör som "Kryddflickorna" en gång sjöng "Krydda upp ditt liv"

Recept:
En flarra Lucia Choklad
En st röd chillifrukt.

Tvätta chillin, snitta frukten, peta ner den i flaskan. Låt stå 4-12 timmar (Efter behag)


Kommentarer
Postat av: auge

Hells Kitchen



1 st Chilifrukt

1 st Vitlök

1 st Helrör vodka



Drick ur ca: 1 dl vodka. Strimla chilifrukterna, kärnorna måste vara kvar. Krossa vitlöksklyftornn. Peta ner de strimlade chillifrukterna och krossade vitlöksklyftorna och låt sedan blandningen stå och dra i ca två veckor, skaka gärna om flaskan med jämna mellanrum.



Gör det nu så har du en suverän snapps till julskinkan.

Postat av: Vessla FTW

Va tvungen att sno receptet till min blogg, men naturligtvis har jag källhänvisning till detta inlägg, och även din blogg i övrigt..



http://vessla.bloggagratis.se/2008/12/23/1219111-glogg-afton-med-farbror-punk/ där är länken om du får för dig att läsa,



God Jul / Med vänliga,Vessla

2008-12-23 @ 02:25:02
URL: http://vessla.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback