Punkfanatiker

Jag får rätt ofta frågor från elever som gör diverse arbeten om punk. I de flesta fall försöker jag svara så gott jag kan, fast mer sällan ser jag resultatet av mina svar. Nyligen fick jag en förfrågan om intervju från en tjej som läser på Molkoms folkhögskola. Eftersom kamrat Mats läst på samma folkhögskola och dessutom fått mig att hålla mitt livs första och hittills enda föredrag om punk på skolan, kändes det väldigt enkelt att ställa upp på en intervju. Det ska poängteras att det också är enda gången jag varit ersättare för Johan Johansson, som inte kunde hålla föredraget eftersom han var på semester samma vecka.

Hur som helst fick jag nedanstående arbete mailat till mig av Emma Galuschin som skribenten heter. Jag är mycket nöjd med resultatet och anser att Emma gjorde ett bra arbete på allt svammel som jag fick ur mig.
För att läsa. KLICKA PÅ BILDEN.

Kommentarer
Postat av: The Vince!!!!

Ha ha! Finns verkligen inga mallar hur en punkare skall vara stöpt med tanke på att Johnny Ramone röstade Republikanskt!

2008-11-22 @ 16:06:35
Postat av: F Punk

The Vince: Han hade dessutom Svenne Hedlundfrilla.

2008-11-22 @ 19:49:09
Postat av: The Vince!!!!

F Punk: Och dessutom var karln sportfåne också, diggade baseboll mer än något annat här på jorden, 3 fel av 3 möjliga alltså:-O

2008-11-23 @ 05:58:47
Postat av: LT

The Vims:



Ramones är ett koncept.

4 pantade ligistbröder som filtrerar

tillvaron genom sina små mästerverk

till 3-ackordsklassiker med kon-geniala

texter som grädde på moset.



Johnny är den mest grundläggande sinnebilden

för detta koncept i bandet. Hjärnan.



Vad vore ett politiskt korrekt Ramones?



Svar: Boring.



2008-11-25 @ 10:27:58
Postat av: Robert Nilsson

Och demokraterna ligger till höger om Moderaterna. Gääääsp.

Postat av: Per

Bonzo goes to Bitburg

2008-11-26 @ 14:44:00
Postat av: The Vince!!!!

Now I wanna sniff some glue!!!! Giftfritt miljövänligt lim för framstå som PK så klart!

2008-11-26 @ 16:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback