Tack och lov för statlig television


När Svensk TV inte längre orkar hålla sig med ett aktuallitetsmagasin om musik. Ja, vad fan hände med Musikbyrån? Kan man lita på våra EU-oberoende grannar i väst - Norge.
"Lydverket er NRK1 og P3s musikkjournalistiske flaggskip, og dekker musikk innenfor en rekke sjangere innenfor pop og rock." en proklamation som heter duga.

Och för oss som inte får in NRKs sändingar så finns det nästan tre års arkiv att titta på. Och det är inga snuttar utan hela program. Dessutom finns det också specialklipp bara på nätet. Missa inte Black Metalspecialen som också sänds i Musikbyrån.

Jag kan erkänna att jag nästan kissade på mig av upphetsning när jag hittade till NRKs nett-TV sida. Wow liksom!

Inte nog med detta Lydverket har en egen sajt med hysteriskt mycket godis. Bland annat från Kalvöyafestivalen -08. Där vår egen Håkan Hellström & Lykke Li kan beskådas.
Missa inte heller Lydverket Spanderer och The National Banks Make it burn.

Det är sådant som Lydverket som talar för att vi ska ha fortsatt statlig television. För det är väl ingen som tror att någon av de komersiella kanalerna skulle göra något liknande? Nä, de kommer att fortsätta satsa på hjärndöd TV för en hjärndöd publik.


Kommentarer
Postat av: Knuda

Hej!

Tidigare i din blogg läste jag att du skulle lägga upp några klipp med kal p dal.! När kommer det?

2008-11-05 @ 08:46:42
Postat av: Morten Skogly

Sweet. Sjekk også ut http://nrk.no/urort, 50000 låter, gratis, norsk, mp3, og i alle mulige sjangere (også med en egen pønk-kategori). Enjoy!

2008-11-07 @ 21:22:23
URL: http://pappmaskin.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback