Bangsters - Escape to Hudiksvall

Ja, det är alltid läge att hylla Hudiksvalls kändaste garagerockare - Bangsters.
Titta bara på bilden nedan hur den unga Sigge Hill skuttar likt en Pete Townhead på en näve "Purple Hearts".
Bandets inspelade diskografi är inte utgiven på CD, därför vill jag bjussa på Escape from Bubblegum land. En demo som var så bra att New Rose släppte den på platta utan att ens blinka.


Jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att någon med lite tid ska ge sig i kast med ett "Garagetjafs". En sajt som samlar den svenska garagevågen. Där Bangsters skulle vara ett självklart inslag tillsammans med Backdoor Men, Crimsom Shadows, Wayward Souls, Shoutless, Hidden Charms, Cornflake Zoo, Stomach Mouths mfl...
Finns det verkligen ingen som skulle kunna greja detta?
Jag väntar och längtar.

Bangsters - Escape from bubblegum land

Kommentarer
Postat av: lom66

Wow! Tack!

2008-10-07 @ 12:31:06
Postat av: pecka

en av de få skivor jag orkat rippa ;)

de o pushtwangers

2008-10-07 @ 18:48:32
Postat av: F.Punk

Pecka: Hehe det är din rip jag har lagt ut.

2008-10-07 @ 20:25:17
Postat av: pecka

skönt att man gör nytta ibland ;)

2008-10-07 @ 21:46:04
Postat av: pecka

jag har lovat lite amrisar att göra en "do the pop" FAST MED SVENSKA BAND KAN INTE DU SKRIVA EN ARTIKEL SÅ VI FÅR EN DISKussion vilka låtar och band som ska vara med på en sån samling,

Nomads, shoutless, pushtwangers javisst men mer? och vilka låtar

2008-10-15 @ 18:00:36
Postat av: Micke Grann

Kul! har nog plattan kvar i gömmorna. Såg dom vid Slussen i mitten av 80-talet. Rätta mig om jag har fel men var det inte som förband till Gun Club?

2008-11-07 @ 09:28:00
Postat av: Roffe

Nix! Det var till The Barracudas. Urban Släke var förband till Gun Club.

2008-11-13 @ 19:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback