Svenska glamrocksvågen 80-talet - Candy Roxx

Den nya glam/sleazerocken är större än den var på det spandexbeklädda 80-talet, både internationellt och här hemma i svedala. Men, som den musikaliske arkeolog jag utger mig att vara tänkte jag påminna om de blågula rötterna till dagens tuperade hårband. Ett av banden som följde i Hanoi Rocks / Easy Actions fotspår var Randy Cocks eller Candy Roxx som de mer passande bytte till när Music For Nations skulle ge ut deras vinyldebut. Bandet gavs rejält utrymme i Idolblaskan OKEJ. Här nedan ett reportage från Island, där gruppen gjorde succé.
Passa på också att ladda hem livespelningen från Kungsan.
Over and out!



Candy Roxx - Live i Kungsan 840706

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad hände med lp:n d skulle släppa då det begac sig?

2008-10-09 @ 15:14:06
Postat av: Martin

Johan:Lp:n spelades in, men det var lite strul mellan bandet och skivbolaget.

F.Punk: Tack än en gång för en kanonripp. Väntar med spänning på dina Easy Action och Road Ratt(Rolene) rippar. Det är inte så att du sitter på gamla demo´s med E.A eller Bosse å Dannes demo innan E.A perioden?

2008-10-09 @ 20:39:37
Postat av: Farbror Punk

Martin: Nix, jag tjatade på Bosse för en massa år sedan när jag intervjuade honom för Punktjafs. Fanns ju en del avslöjade han. Även en oredigerad video som spelades in samtidigt som "We go rocking". Tror det vae "Another saturday night". Å andra sidan tror jag inte Bosse själv hade prylarna. Han har ju fått sina gamla "punkinspelningar" genom mig.

Road Rats är Sommarrocken i Kungsan (som CR) EA är från Tumba också Radio. Sen har jag demos och lite annat godis med Capital Rockers. Deras demos är svinbra.

DEn där LPn med Candy Roxx vore ju högintressant att höra.

2008-10-09 @ 22:17:25
Postat av: Anders

Vill återigen tacka för en mkt bra nedladdning.



höstliga hälsningar från Lund.

2008-10-11 @ 19:39:59
Postat av: Stisse

Tjena hamnade här av en slump, hörde att roadrats giget från kungsan fanns att ladda ner, kul!

Sen såg jag ovan att det fanns intresse av Bosses och Dannes demos in EA, hör och häpna dom finns, jag lirade bas på dom låtarna(det är bara två)inspelade i en studio vid Hornsgatan på söder, mars 1983 vill jag minnas.

Finns mer åxå från svenska dreampolice som inte var mycket glam, mer skitig rockn roll med aeorosmith som stor förebild (1985detta) foton och demos och liveupptagningar.

2008-11-17 @ 02:12:47
Postat av: Farbror Punk

Stisse: Vore guld att få höra de där demoprylarna du snackar om. Jag har ingen koll på i vilka sammanhang du lirat så du får gärna höra av dig och berätta mer. [email protected]

2008-11-17 @ 17:19:23
Postat av: Klubban

blire nån reupload?

2012-08-24 @ 13:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback