Ska vi byta videor?

Ja, jag tänkte liksom ta tillfället i akt nu att leta personer som sitter på digitala videorippar på musikvideor. Originalrippar primärt, det vill säga inga sura YouTube-nedladdningar. 

Jag har under ett antal år samlat musikvideor till min digitala videojukebox men inte hittat allt jag söker. Dessutom vet jag att mycket av det jag vill ha finns eftersom klippen finns på DinTub i mosaikversioner. Rosa Mannen har säkert rippat både det ena och det andra av det jag letar efter men f.n. hittar jag inte mer av det jag saknar.

Först och främst vill jag ha svenskt. 90-tals indie. This Perfect Day, Wannadies, Popcicle, Stars on Mars, William, Brainpool, Honey Is Cool, Atomic Swing, Eggstone, Cloudberry Jam, Drowners, Hardy Nilsson, Bad Cash Quartet osv..
Men också Stonecake, Louise Hoffsten, Karl Kanga, Bazooka, Pontus & Amerikanerna, Perssons Pack, Infinite Mass, Latin Kings, Silverbullit, Sha-boom, Electric Boys, David Shutrick, Petrol, DiLeva, Pine Forrest Crunch, The Creeps, Just D, Bob Hund, Vebstrarna, Winnerbäck, Clawfinger, Wilmer X, Sinners, Lolita Pop, Docenterna, Eldkvarn...mfl.

Sedan är det en jäkla massa utländskt som hägrar. som t.ex. Australien, Triffids, Hoodoo Gurus, Go-Betweens, Hunters & Collectors, Johnny Diesel, Noiseworks, Lime Spiders, Celibate Rifels, Cold Chisel. Men annat är danska Ganway, norska Tindrum och The Tuesdays, tyska Atari Teenage Riot, Die Toten Hosen, Die Ärtze. Videor med Annabella Lamb, Nona Hendryx, Janis Ian, Grace Jones... brittiska band som Birdland, Lush, These Animal Men, Rialto, Saint Etienne... Hurrah, Prefab Sprouts, Loyd Cole, Danitees...

Så har du något kul du vill byta bort alternativt skänka kan du väl höra av dig så jag får lite mer att lägga in i min videojukebox.
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback